onsdag 3 juni 2009

Träningsvärk...

Snacka om träningsvärk efter helgens ridpass! Red med Saskia både lördag och söndag och hon ger mig massor av bra träningstips. Har tränat en del på tölten i olika tempon. Oj så kul men OJ va' jobbigt! "Håll ihop han, håll ihop han - MERA!!! Såja! Släpp fram honom." Det gäller att jobba hela tiden, man får inget gratis. Tycker det är så himla kul!! Fasar för dagen när jag ska lämna tillbaka Góffi... Ja ja, den dagen den sorgen - nu är han här hos mig och det är bara till att njuta! Jag vet att jag 'bara' har honom till låns och jag ska göra det bästa av tiden tillsammans med honom, denna hyggliga häst :)

Min fina sommarkompis :)

Visst är det fint med en enkel sommarbukett!
Snöbollsbusken blommar så fint nu :)

Igår fixade jag klart med lösdriften så att hästarna kan gå in och ut i stallet efter behag. Kan vara skönt för dem att gå in i skymningen när knotten är som värst. Pelle och jag började plocka ner taggtråden i den delen av hagen som är avstängd än så länge (just pga taggtråden...) Fyra trådar som ska bort och rullas ihop, trodde det skulle vara värre att plocka bort tråden - vi har redan gjort halva hagen! Får fortsätta i helgen med att röja lite buskar och träd som vuxit upp längs staketet innan vi kan sätta eltråd. Det är kul att göra lite grovgöra - på med arbetshandskar och stövlar och sen på att! Blir så skönt trött när jag varit ute hela dagen.
Börjar mitt sommarschema denna veckan - skönt att veta när jag ska jobba fram till v 33 i augusti. Har fått ett bra schema med mina önskemål uppfyllda så att jag kan åka på lite hundutställningar och vara ledig när Emma kommer till oss i v 30. Då du Emma ska vi rida varje dag!
Nu ska jag ut med jyckarna - kram på er!
Ulrika

1 kommentar:

Liz sa...

tog en liten titt i din blogg, du kommer att gråta blod när din underbara isländare ska hem igen ,-(( men njut så länge det varar, jag e' sååå avundsjuk! Jag tror nog att det kommer att bli häst på heltid i Tubbarp så småningom!
kramar till er alla, två som fyrbenta/Liz