söndag 28 juni 2009

Söta kossor & tjock häst!

Det går ett gäng söta Highland Cattle här hemma i byn och idag hade jag tur när jag körde förbi att de var framme vid vägen. Och jag hade dessutom kameran med mig :)! Bingo! Älskar uppsynen på dessa håriga charmknuttar, påminner lite om beardisar eller hur ;)!? De blev nyfikna på mig då jag satte mig i diket med min kamera, de frustade och kom försiktigt lite närmre, sakta men säkert. De är ganska respektingivande så det kändes skönt att elstängslet skiljde oss åt... Här några bilder på sötnosarna!
"Vem är du?!"
Blivande avelstjur kanske?!
Likt en beardis i unghundsåldern, lite ojämn pälskvalité ;)
Kalvarna är ju bara SÅ underbara!
Ser dem ibland när de springer och busar likt hundvalpar medan de vuxna djuren ligger och vilar. Tyvärr är ju kameran aldrig med när det händer...
"Lika bra hålla avståndet till tvåbeningen..."
"Va glor du på?!"

Det var tack vare Felicia som jag hade kameran med i bilen idag. Tänkte ta kort på hennes tjocka mage innan hon ska föla . Jag hoppas verkligen att allt går bra så att jag kan gå bort och fota en söt fölunge inom en snar framtid! Håller tummarna stenhårt! (fast det blir inte så lätt förresten, råkade nämligen stuka vänstra tummen idag när Ingela och jag var ute och red. Gav mig på att hoppa över en liten stenmur, tog inte tillräckligt med ansats och fart varpå hoppet blir allt annat än smidigt... Dressyrsadel med långa läder gjorde ju inte saken bättre, tappade lite balansen men satt dock kvar! Men råkade alltså på nåt vänster stuka mig. Tummen är svullen och blå, och ja - jädrigt öm helt enkelt! Góffi gjorde sitt bästa som vanligt, han är alltid med på noterna! Vad lärde jag mig av detta -jo ge sjutton i att hoppa stenmurar;) )
Jämfört med Góffi är Felicia en jätte med sina ca 173 cm... Hua så stort!
Magen är rund och trinn'!
"Tjock - jag?!"
Ska bli så spännade att se vad som döljer sig i Flisan's stora mage!

Inga kommentarer: