fredag 12 juni 2009

Manuell fotografering

Har inte varit så flitig med att använda manuell inställning på kameran eller rättare sagt har aldrig använt mig av det. Men jag har nu börjat göra små tappra försök så här kommer mina allra första bilder tagna med manuell inställning - svårt men roligt!
Här går vi in för landning ;) Synd jag inte fick skärpan på insekten istället för blomman men den liksom bara kom med av en slump.

Blommor är vackert, eller hur Pernilla!?
Percy's favoritplats i trädgården - skyddar både mot sol och regn (den sista tiden mest regn, tyvärr...)
Jumanji och Cirocco är de goaste vänner. "Du och jag Cirocco!" "Ja, du och jag Jumanji!"

Ja nu har jag som sagt börjat träna på lite nya inställningar - övning ger färdighet :) Jag lär väl återkomma med mer alster när det blir lite bättre fotoväder - nu föreligger nästan drunkningsrisk när man går utanför ytterdörren... Men EFTER REGN KOMMER SOLSKEN!

Allt för idag - välkommen igen!
/Ulrika

1 kommentar:

Pernilla sa...

Nej, jag är ingen vän av blommor, men jag tror det är för att dom alltid dör hos mig ;)
Jag missade det här inlägget förut, halvblind och inte bara halvtokig som man är;)