tisdag 16 juni 2009

Onödig shopping

Visst är det kul att shoppa helt onödiga saker ibland! Som den här lilla lådan till midsommarens snapsar - den är ju ett MÅSTE! Eller??! Nåja, nu har jag köpt en och jag tycker den är SÅ söt.
Nästa 'onödiga' pryl får jag skylla på Pelle, eller Kallinge SK rättare sagt. De säljer bland annat tvättmedel i förpackning STÖRRE och då vårt hushåll består av 2 personer kommer en sån förpackning att räcka VÄLDIGT länge... Och jag vägrar ha det fula, skrymmande paketet ståendes på bänken på toaletten/tvättrummet. Så vad gör man, jo köper en alldeles underbar plåtburk mycket lämpad för just tvättmedel :) Har sedan tidigare en burk i samma serie till hundarnas godis - jag blir lika glad varje gång jag tittar på den! Och den här burken får mig också på bra humör, trots att det inte alltid är så roligt att tvätta... De pengar som vi sparar på att köpa en så pass stor förpackning har nog redan förbrukats på burken nedan... Det är ekonomiskt sinne det ;)





Det var allt för denna gång, ett helt onödigt blogginlägg och dessutom är klockan på tok för mycket nu igen... Ska hoppa till kojs nu så jag är pigg nog att umgås med en 15-åring de närmsta dagarna :)
God natt på er!
/ nattugglan U



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det kan man säga att man blir glad av den söta burken! Hoppas att ni får fint väder dessa dagar Emma ska vara hos er.

Kramar Anna J

Tina sa...

Vilken fin burk!! Den vara alla gånger värd sitt pris:) Onödig shopping är den roligaste!!

Anna sa...

Ja, onödig shopping är verkligen roligt! Verkligen fint det var i Brunnsparken. Har i flera år tänkt åka ner till Sofiero när Rhododendronen blommar men det blir ju aldrig av.

Kram