fredag 12 juni 2009

Sommarfest med jobbet!

I måndags var vi bjudna till Carina på sommarfest (ja, sommar och sommar föresten... tror inte att det var mer än 10 plusgrader men vi får vara tacksamma att det inte kom regn. Veckan som gått har varit väldans blöt...) Carina som bor i det Blekingska Stockholm hade tänt upp grillen så det var bara att slänga på ''korvasluringarna''. Har grillat en hel del redan i sommar och då mest kött och diverse grönsaker så jag var sugen på en hederlig korv. Mums mums blir det med Edvins senap på! Här kommer lite bilder från kvällen.

Härlig uteplats på baksidan av huset (kolla in poolen till höger, härligt värre!)

Min chaufför för dagen, Noomi, hämtade mig i Tubbarp och sen lurade jag ut henne på villovägar i skogen när vi skulle hämta upp Gunilla. Om jag bara hade skrivit ner vägbeskrivningen som Gunilla gav mig i stället för att tro 'det där minns jag, man är väl en riktig nattpatrullare va'... Nåja, det var tur att vi körde förbi ett sällskap som var ute och rastade hunden som kunde lotsa oss på rätt spår igen, tack tack:) Värdinnan Carina kollar till godsakerna på grillen.
Tezzan har fått tag på katten och tur är väl det......för Anneli är ingen större fan av kattsläktet, dåliga erfarenheter har gjort henne smått livrädd för katter.
Vi hade lite födelsedagar att fira denna kväll - först ut var Cina som fyllt så många år som 35 (bye bye ljuva ungdomsår;) ) Marie är med i festkommittén och delade ut paketen - kram kram!
Sen var det Tezzan's tur att öppna paket - 25 år fyller hon längre fram i sommar men vi passade på att fira henne nu när många av oss i patrullen var samlade. GRATTIS TILL ER!
Och så hade vi (tråkigt nog...) en avtackning också. Gunilla som varit i patrullen ganska många år har helt sadlat om och har efter moget övervägande valt att lämna kommunen för att jobba i skogen på heltid. Modigt gjort tycker jag, heja Gunilla! Önskar dig lycka till med ditt nya yrkesliv.
Gunilla har varit på Skotar-SM
Gunilla öppnar sina paket medan Marie fäller en liten tår... Kommer att sakna sin kollega i patrullen:( Gunilla fick en jätteläcker ljuslykta som hon blev väldans glad över!

Evy skulle åka direkt till jobbet men innan dess fick hon en välgörande massage av 'skogshuggaren' :)

Marie i ett nötskal :) Sprudlande och pigg!

Tack mina kollegor för en trevlig men lite ruggig kväll - kul att träffa er lite utanför jobbet också.

Kram på er!

Ulrika

1 kommentar:

Victor o Noomi sa...

Snälla lilla Ulrika, du kunde väl ändå hittat en bild som åtminstone såg ut som jag;) hehehe
Nästa gång ser vi fram emot en grillning hemma hos dig;)

kram kram //Noomi