onsdag 3 juni 2009

Mamma 64 år!

I lördags bjöd vi hem mamma och pappa på lite middag på kvällskvisten. Mamma fyllde 64 år och då hon absolut inte ville ha någon present ville vi i alla fall bjuda på lite mat. Pelle fixade som vanligt med maten, lika bra jag håller mig borta från köket/grillen...;) Vi började med en liten pizzaslize till förrätt, mumsig mumsig var den:) Sen blev det grillspett med grillade grönsaker, färskpotatis och god sallad med rostade pinje/valnötter. Och tre sorters såser. Till efterrätt blev det jordgubbar med glass, grädde och fikon (jag gillar inte fikon men resten av sällskapet tyckte det var en bra kombination).

Mamma & pappa har det gott i kvällssolen på altanen.

Pelle fixade med maten - som vanligt!

Dags att hugga in på alla godsaker! Här har pappa fått fatt i kameran så att Pelle och jag hamnade på samma bild för en gång skull.
Vi hade en trevlig kväll ute på verandan - många skratt :)

Pappa med konjakskupan i ett stadigt grepp.Percy ville ha lite kel och då fick mamma ställa upp. "Lilla gubben, kom ska jag klappa dig."

Oj då, här har jag säkert sagt något dumt... Pelle blänger på mig ;(


Kan lova att vi slapp gå och lägga oss hungriga denna natt - Pelle ser alltid till att det blir mycket och god mat på bordet. Tack min lille kock:)! Och tack mamma och pappa för en trevlig kväll.
Härligt när det mörknar och ljuskronan och sländorna i taket lyser upp ute på verandan. Här kan jag sitta och bara 'vara'.

Inga kommentarer: