onsdag 3 juni 2009

En sån goding!

Igår kom Anne och hennes minsting Mynta-Li på besök. (Ovanligt namn kanske ni tänker och ja, hon är ensam om att heta så i Sverige!) Vi åkte en sväng till 'Landtlif' i Bräkne-Hoby, en mysig affär inredd i ett gammalt stall. Vi gick och suktade efter allt fint som man vill ha men inte har möjlighet att köpa. Men aldrig fel att få lite inspiration! Jag gjorde ett superfynd dock - för några veckor sen när jag var i butiken så hittade jag ett gammal soffbord på deras loppisavdelning. Tänkte att det kunde bli fint om man kapar benen en bit och på med lite vit färg. Men som vanligt så kom jag inte till skott utan skulle fundera... Va fan, det kostade 150:-, vad är det att fundera på!?? Så gissa om jag blev superglad när det stod kvar igår när vi kom - Yes, det är meningen att jag ska ha det bordet! Ska bli så kul att byta ut 'Lackbordet' mot ett gammalt bord med charm:) Återkommer med bilder när det är klart.

Efter vår lilla shoppingtur åkte vi hem till Tubbarp igen för att fika - tack för Wienerbröden Anne, gott men onyttigt...! Fast det var ju lite bär på och de är ju nyttiga:)
Kameran åkte fram för vem kan motstå att fota en så tacksam modell som Mynta-Li. Mamma Anne däremot ville inte vara med på bild, tråkmåns ;) (jag ska inte säga nåt, hatar att bli fotad jag med...) Blir så glad när jag tittar på bilderna på denna sötnos, visst är hon hur gullig som helst!
Matdags!
Mmmm, gott!

Hur söt får man vara!?:)
Härlig bild på mor och dotter!
"Kolla in mina tänder"
"Nu kommer jag Ulrika, ta emot!"
Godingen Mynta-Li :)

1 kommentar:

Anne sa...

Undebara foton som vanligt !!!! verkligen duktig på att fota min vän =) kram från oss från meteorologvägen !!