fredag 26 juni 2009

Tonåring i huset

Emma var här i förra veckan och vi hade några mysiga dagar ihop! På tisdagen när Emma kom hjälptes vi åt att stängsla färdigt åt hästarna så de kunde flyttas över till en hage med lite mer mat i (de har redan rensat ganska bra i hagen så här 1½ vecka senare). Tack för hjälpen! Vi promenerade med hundarna och givetvis var vi ute på några härliga ridturer också. Emma och jag är lika vad gäller det här med sena kvällar/nätter och långa sovmornar - härligt få sällskap av en likasinnad ;) Jag hade trott att sånt skulle gå över i vuxen ålder men jag är lika morgontrött som jag alltid varit, jag föddes helt enkelt morgontrött...
Emma njuter av solen!
Här en svart/vit variant på samma kort på min söta systerdotter!

Emma fyllde 15 år på midsommarafton och då ska man självklart få tårta och presenter på sängen! Inte bästa frukosten kanske men fyller man 'moppe' så gör man :)
Emma njuter av jordgubbstårta och presentöppning när släkten samlades ute på Aspan på midsommarafton. (blev mycket tårta på en och samma dag)
'Hmmm, vad kan det här vara?!'
Jag tycker det är jättekul att Emma och jag har gemensamma intressen, sena kvällar och härliga ridturer ;) Vi hann rida tre gånger under Emma's besök. Jag fick låna Crona och det gick bra, hon skötte sig fint fast det märks att hon inte är skolad som Góffi. Emma som inte är särskilt impad av islandshästar ändrade nog lite uppfattning efter att ha provat Góffi - hon red honom jättefint och Góffi verkade trivas med sin unga ryttare i sadeln. Emma fick låna Mr på en runda också och då red vi i paddocken hemma hos Ingela. Góffi jobbade på bra och vi tog till och med ett par skutt över ett litet hinder - inga stilpoäng precis men det var kul :)
Jag på Crona och Emma på Góffi.
Pelle fick rycka ut som fotograf när jag satt på hästryggen, tack tack! Vi var dyblöta efter denna ritt då himlen fullständigt öppnade sig efter halva rundan... Fast när man väl sitter i sadeln bryr man sig inte om vädret :)
Crona får en välförtjänt klapp efter att ha skött sig bra på vår premiärritt.
Emma och Góffi ser nöjda ut!
Tack Emma för besöket - vi ses snart igen gumman :)
Kram kram, moster Ullis

Inga kommentarer: