tisdag 4 augusti 2009

Titt-ut, här är jag igen!

Har inte haft varken tid eller lust att sitta vid datorn sista tiden men nu sitter jag här till slut! Veckan med Emma gick alldeles för fort :( Hur som helst, Emma och jag hade det mysigt med sena kvällar/nätter och låååånga sovmornar för att sen ut och rida varje dag (nästan i alla fall, Góffi tappade bakskorna i slutet på veckan så jag fick avstå ett par dagar). Emma red då i stället med Ingela och deras rundor är inget för fegmoster för det hade visst gått undan värre på Mister och Frippe :)!! Emma var supernöjd när hon kom hem efter ridturerna med Ingela! Tack Ingela för att du ställde upp för Emma under hennes vecka i Tubbarp :)!

Självpoträtt med kuskhjälmen på :)

Miffo ;)

Pelle jobbade och slet med huset medan Emma och jag roade oss vilket kändes lite orättvist förstås... Så för att slippa stå över målarburken hela veckan lurade vi med oss Pelle till Tingsrydtravet för att prova på att köra ponnytrav på milebanan. Det kändes som om en raksträcka för de små hästarna var mer än nog... Inget vidare tryck att sitta bakom dem och de två tonårstjejerna som höll i provköringen var allt annat än talföra och serviceinriktade. Det kunde ha varit bra mycket roligare om det varit upplagt på ett annat sätt men nu har vi provat i alla fall. Det var ju värt att få lite bilder på Pelle som kusk, om så bara för en dag :) Och kanske det till och med kändes bättre att komma hem och fortsätta måla huset efter att ha provat på ponnytrav, vad vet jag ;)Här kommer Pelle ut från stallet - redo att gå en match mot mig och Lufsen ;)
Oj oj, spänningen är olidlig... Vi kör upp för att vända om och sätter sen fart på de små liven så gott det går. "Nu kommer de från alla håll" och hur det gick ser ni nedan...
En solklar seger för mig och springaren Lufsen - tjoho, vi vann och Pelle blev grymt besviken på sin lille häst som inte svarade bättre på hans pådrivningar och att hans medkusk inte kunde komma med några tips på hur han skulle kunna vinna över mig....
Ett målfoto ljuger aldrig ;) Pelle hänger med huvudet..."Hur kunde det gå så här??!"På väg in i stallet och svalkan igen efter ett "tufft" lopp...
Här parkerar Pelle sin travare i stallet och ...

...jag min!
Felicia's föl som nu har fått ett namn, Little Fiona, växer och frodas.
När Ingela och Emma satte upp en liten bana i paddocken bangade jag ur och red hem med Góffi för att hämta kameran i stället. Sen jag hoppade sist har min stukade tumme spökat och som ni vet så använder man ju sina tummar ganska mycket, liksom oundvikligt. Har förstått att stukningar kan ta tid att läka. Lite foton på de som vågar hoppa istället! På bilden ovan Ingela på Frippe och ...
...här har vi Emma på Mr Lobaloba (eller hur det nu stavas...?)
Och igen!
Och här en annan stilstudie på ekipaget - Emma var nöjd med hoppningen denna kväll!
Nej nu måsta jag logga ut, har annat som väntar på att bli gjort. Återkommer snart med bilder från vår tripp till Göteborg. Bye bye now!!
/ ULRIKA

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad coolt att köra lite ponnytrav, men ni ska sitta bakom dom tunga grejerna, när det går undan och gruset sprutar i ansiktet, man ser bara två kraftiga baklår och en svans, det är lycka.
Vi ses på lördag. // Kram.

Anna Lycksäter sa...

Jag trodde att det gick undan även i ponnytrav men era hästar ser ju ut att ha samma lugna tempo på banan som på stallbacken! Kanske finns det bara 1 växel på dem?

Vi ses både på lördag och söndag. Bara så du vet!
Kramizar