måndag 24 augusti 2009

KSK mötte TV-laget...

...i lördags då KSK firade 80-årsjubileum och samtidigt invigdes den nya fina konstgräsplanen på Jernvallen. Det var härligt väder och det var en hel del som slutit upp men jag hade nog väntat mig en större publik men men... Tror att arrangörerna var nöjda med dagen och det är viktigast, off course:)!
Pelle, som blivit sponsrad att deltaga i matchen av sin fd chef på Euronics (tack Morgan!), var allt lite nervös när jag släppte av honom på Jernvallen strax innan två på em... Matchen började kl 16.30 efter diverse tal, invigning och presentation av TV-laget och dagens sponsrade KSK-lag som bestod av ett himla hopkok av kommunalråd, tränare och gamla spelare från förr. Ja givetvis även en del spelare som faktiskt är aktiva. Ursäkta mig, men kommunalrådet Palmqvist har nog sett sina bästa dagar som fotbollsspelare;)
KSK i blått och TV-laget i svart/vitt.
Patrik Ekwall på väg upp med sitt lag.
Ja men är det inte Sko-Pelle Nilsson som fått bollen:)!
Efter första halvlek, som TV-laget ledde med 3-2, gav Patrik Ekwall en intervju - något sliten efter att ha spelat match och varit på fest på fredagen och sen åkt buss på lördag från Skövde. Kostar att ligga på topp;)
Andra halvlek drog igång och TV-laget pressade...
...KSK och matchen slutade 8-3.
Pelle in action!
Lagen tackar publiken. 'ÅÅÅÅHHHH Heeeej!'
Efter matchen fick barnen autografer av Ekwall, 'Bolibompa'-killen och Idol-Robin. Jag klarade mig utan;)
Majken med tungan färgad av diverse E-medel...
Up-side-down! Mynta-Li hänger i mamma Anne's stadiga grepp.
Melwin var en av knattarna som fick gå in tillsammans med TV-laget!
Mynta-Li, söt som vanligt :)
Anne & Majken
Tack för sällskapet familjen Sandberg, alltid trevligt att träffa er! På kvällen var vi med på festen ute på Ronneby Brunn. God mat, glad stämning men jag led nåt fruktansvärt av det hemska dansbandet med killar i väst... Not my kind of music :( Får rysningar i hela kroppen! Mycket fotbollssnack blir'e förstås, tror det var ganska bra att avrunda kvällen innan det blev för mycket fyllesnack och skandaler... GRATTIS KSK till era 80 år som klubb!

1 kommentar:

Anne Sandberg sa...

Hmmmm vår Patrik ..... å så mysig eller ???
din blogg gör mig glad ;)