måndag 17 augusti 2009

Överraskad 9-åring!

Anna ringde mig en dag i förra veckan och frågade om jag kunde ställa upp och låta hennes brorsdotter Lisa få rida en sväng på Góffi. Det skulle i så fall bli en överraskning på hennes födelsedag. Då jag själv minns tiden som ung hästtjej kunde jag tänka mig hur glad jag själv skulle ha blivit för en sån present. Självklart kunde jag ställa upp! "Det ska vi nog kunna ordna."
Så idag, på Lisa's 9:e födelsedag, lurade faster Anna, kusinen Linnéa och farmor Helén (nu blev det rätt va?!;) ut henne till mig i Tubbarp. Hon såg ganska frågande ut när de kom, som om hon tänkte "Vad i jösse namn skulle vi ut hit för?? På min födelsedag till råga på allt!" Hon hade ingen aning om att det stod ridning på schemat och när det stod klart för henne att de hade lurat ut henne på landet för att hon skulle få rida såg hon riktigt chockad ut. Kul när man lyckas överraska någon så där!
Hundarna fick tåla sig i hundgården...
...och Crona stod i hagen...
...och faster Anna och kusinen Linnéa...
...tittade på medan Lisa började fixa Góffi för den stundande ridturen!
Lisa var nog lite blyg för mig, vi har ju inte träffats så många gånger tidigare men med tiden tinade hon upp och vågade fråga mig lite saker. Lisa var duktig som fixade allt själv, vågade till och med ta hovarna! Snälla rara Góffi (vad jag kommer sakna dig...!)
Så där ja, nu är de redo för avfärd. Lisa fick en ny ridhjälm i present så det passade ju utmärkt att få inviga den så omgående!
Med lätta steg (?!) tar vi oss fram i skog och mark!
Hoppsan, någon som har dålig kondis tror jag...
På väg hem igen genom Tubbarps bygata.
Hemma på stallbacken igen - en nöjd Lisa och en svettig trött Ulrika ;)
Linnea fick ta en tur på Góffi också, hon har inte ridit på ett tag så hon njöt av den korta men sköna ridturen:)
Crona tycks undra när det ska bli hennes tur att få vara med... Snart lilla gumman, snart!
Lisa med faster Anna och farmor Helén.
Och igen!
Efter att tjejerna hade ridit satte vi oss för att fika under körsbärsträdet. Helén hade bakat goda...
...chokladmuffins:)
De hade fixat med fika, jag behövde inte ens sätta på kaffe för det hade de också med sig! Det var kul att jag också fick vara med på Lisa's födelsedagskalas :)
GRATTIS LISA!
Avslutar med en bild på Lisa och ja, jag tycker nog att hon ser ganska nöjd ut med utflykten till Tubbarp:)!!
TACK FÖR EN TREVLIG EFTERMIDDAG!
Kram, Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för en härlig eftermiddag. Och Lisa var nöjd, det vet jag!

Kramar Anna J

Anonym sa...

Hej Ulrika!
Jag tyckte det var jätteroligt att rida på dina hästar. Lisa sa: Så som Ulrika bor vill jag oxå bo.
Lisa vill gärna komma tillbaka om hjälp behövs!!!! Vi skulle gärna vilja ha bilderna framkallade om det är möjligt, det sa Anna att det var????

Mvh Mamma Mia och Lisa