onsdag 19 augusti 2009

Växjö

Ja igår då så åkte jag upp till Anna i Växjö. Jag hämtade henne hemma hos sina föräldrar där Cajsa och Sune skulle vara under tiden som vi 'lånade' deras matte. Passade på att knäppa en bild på Anna tillsammans med sina hundar då de kom tillbaks från promenaden lagom till jag kom.
Anna med sina guldklimpar, syskonparet Cajsa och Sune!
En fin Dahlia hann jag fota medan Anna lämnade hundarna efter promenaden.
Anna och Eva Bergzen, fd beardisägare och valpköpare till Alice och Stig som nu har Briard.
Vi mötte Eva, Alice och Titti vid stationen innan vi gick till matstället 'Pause' där Titti's man Osman jobbar som kock. Kvällen var ganska ljum så vi satte oss ute till att börja med men vindarna var lite småkyliga och vissa fick solen i ögonen så vi flyttade in lagom till maten var klar. Vi åt varma ostgratinerade Nachos med tzaziki till förrätt, mums! Jag åt sen oxfilé med kantarellsås, potatisgratäng och wokade krispiga grönsaker -köttet var perfekt rosa (medium) precis som jag vill ha det! (Inte som Pelle som gärna vill att köttbiten ska skrika när man sticker gaffeln i den;))
Om vi åt efterrätt?! Självklart tryckte vi i oss det med! Jag tog en god blåbärspaj och de andra en kaloristinn chokladtårta - ja jag misstänker att min paj var ganska full av kalorier den med... Tack till kocken för god och vällagad mat!
Här har vi Alice, 'Putte's uppfödare (Malinda's kennel).
Och här har vi Titti och jag. Titti är matte till Doris, Putte's söta och roliga syster!
Vi hade en trevlig och god kväll (synd att Eva Forsmark tvingades stanna hemma pga magsjuka...) Mycket hundprat blev det men inte enbart. Efter middan åkte jag och Anna med Alice ut till deras lager för att hämta ännu mera mat, denna gång till hundarna;)
TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL TJEJER!

3 kommentarer:

ulla sa...

Visst är det trevligt att träffas o äta lite gott o gärna lite hundprat mellan tuggorna men inte bara som du skrev .

Ha det fortsatt gott
Kram Ulla o flickorna

Anna sa...

Ja tack, det var trevligt men OJOJOJ vad jag ser att jag måste ta tag i mitt liv nu!
Tycker vi får skynda oss och göra om det för det är alltid trevligt att träffas och prata lite skit :)

Kramiz

Carina Bruzelius sa...

Hej!
Jag hamnade på din blogg av en slump - jätteskojigt att se människor jag känner sedan länge länge.. Jag hade en BC från Sig och Alice på 80-talet. Passade en del hundar hos Stig och Alice då och då. Känner Eva B. och Anna. Och Titti var det jätteroligt att se - jag jobbade på hennes företag i 2 år för läääänge sedan. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med Titti igen. :)