fredag 7 augusti 2009

Göteborg

Här kommer lite bilder från vår Göteborgsutflykt till Pelle's brorsa Ola och hans familj. Vi hade hundarna med oss eftersom vi inte lyckades hitta hundvakt eller pensionatplats åt dem så här mitt i semestertider. Hade varit mer avkopplande utan hundarna med, men de sköter sig så bra när man är borta och flickorna blev jätteglada över att få rå om hundarna några dagar.

Om ni visste vad surt det kändes att behöva åka hem på fredag fm för att jobba helg när resten av gänget skulle gå på U2... Jag grät ta mig sjutton när de körde U2 låtar på radion på min långa färd hem... Buuuh så ynklig jag kände mig...;) Pelle ringde mig flera gånger under kvällen/natten så jag fick höra U2 'nästan' live mellan besöken hos vårdtagarna. Så nära men ändå så låååångt borta...

Nåja, jag fick i alla fall en kul kväll på Liseberg! Matilda och Lovisa vågade åka värre karuseller än mamma och pappa - blev impad av deras mod :) Först åkte vi Lisebergsbanan med flickorna, Pelle och jag. Pelle tycker INTE om att åka medan jag tjuter av skratt och hysteriska tillrop - HAAAHAAAA -TJOHOOO-WWWIIIII!!! Lyckades få med oss både Pelle och Ola att åka 'Kanonen' men det var det sista Pelle gjorde... "Nära-döden-upplevelse tänker jag inte utsätta mig för igen..." Jag tyckte 'Kanonen' var hysteriskt rolig!! Det slutade med att det bara var jag och 7-åriga 130 cm höga Lovisa som åkte 'Balder' - återigen fick jag skratta/skrika hysteriskt i denna häftiga trä berg-och -dalbana! Lovisa satt helt lugnt vid min sida med ett leende på läpparna medan jag skrek så framföråkande nog fick tinitus på köpet... Cool 7-åring - not so cool 40-åring ;)
Här lite bilder!
Annika och Ola på Slottsskogen's café/restaurang.

Percy tigger av husse...
Ola, alltid go och glad med en ängels tålamod!
Det var gott om fåglar där vi satt och fikade, gällde att se upp för skit uppifrån ;)
Fantastiskt att kunna ha ett ställe som Slottsskogen där man kan njuta av fina omgivningar och dessutom se djur av alla möjliga slag - detta utan att betala något! Tummen upp för Göteborgs stad för detta! Tänk alla barnfamiljer som inte har råd att åka till Borås Djurpark eller gå på Liseberg - då är en runda i Slottsskogen ett bra gratisalternativ :)
En stor flock med dovhjortar lapar sol.
Skogens konung 'Helge' sökte sig till skuggan.
En pingvin svalkar sig i vattnet...
...medans andra låg på stranden;)
Svarta svanar eller?
Mathilda var stolt när hon fick gå med Percy i koppel - till skillnad mot Putte så drar han aldrig i kopplet. Putte är som ett ånglok, ska fort fram till närmsta buske innan den springer iväg för honom...
De söta sälarna hade siesta i solen:)
Modiga Lovisa som åkte 'Balder' med tant Ullis:)
'Få det lov att vara lite vitt till havskräftorna'
'Ullis, kan du göra så här???!'
Öh, nej jag tror knappast det... Mitt mellannamn är 'kylskåp'...
Jädrar så vig hon är Lovisa!
Vi avslutade vår Lisebergskväll med en god kaffedrink, mumma!

Inga kommentarer: