söndag 9 augusti 2009

BEST IN SHOW!!!

MALINDA'S DON JUAN BEST IN SHOW PÅ SBC:S SPECIALUTSTÄLLNING "TROFÉN" PÅ HEMMAPLAN I BRUNNSPARKEN - VILKEN UNDERBAR KÄNSLA!!!
Jag går som på lätta moln här hemma idag och hundarna undrar nog varför jag har ett fånigt leende på läpparna hela tiden "Nu har det slagit runt alldeles för matte..." Brunnsparken är en vacker plats att arrangera hundutställning på och den gör sig ännu bättre när den fylls med vackra hundar! Jag ställde Putte även på BKK:s utställning i lördags då det var Helge Lie från Norge som hade fått uppdraget att döma drygt 60 beardisar. Putte fick en fin kritik men blev oplacerad bland de 13 öppen hanarna. Kritiken lyder som följer:

"Välformat vackert huvud Korrekta tänder och bett Bra ögon Härligt uttryck och könsprägel Mkt bra hals och överlinje Utmärkt front Vackra kroppsproportioner Välkroppad och välvinklad Mycket bra päls Rör sig och visar sig mycket väl"

I mitt tycke låter det som kritiken skulle räcka till ett CK men Helge var domare och det räckte till en slät 1:a och så var det med det. På kvällen hade SBC gemensam middag med grillbuffé på Wienercaféet - hoppas ni som var där hade en trevlig och god kväll. Jag stannade hemma då Góffi's ägare Sigrid med familj kom på besök. Jag fick beröm för att Góffi såg fin och välmående ut och Sigrid sa att hon såg på honom att han trivdes hos oss i Tubbarp. Sigrid och Jon tog en liten sväng på hästryggen innan vi tog en fika på verandan (bland alla jävlaa flugor, vi har haft en fluginvation utan dess like sista tiden... Blörk!!) Jag förstår att Sigrid längtar till september då hon ska hämta hem Góffi och jag fasar för den dagen... Men är tacksam för de månader jag fått rå om honom!

Åter till hunderiet igen! Söndag morgon packar vi in oss i bilarna, jag tog hundarna och Pelle körde in hundmaten som skulle delas ut på specialen. Väl på plats kollar jag ner på mina fötter och inser att jag glömt mina bra springskor hemma... Vilken tur att jag har en snäll och förstående sambo som ställer upp och hämtar mina skor åt mig, puss Pelle!! Skönt att vi bor endast 1 mil från Brunnsparken när man är så klantig...

Dagens domare var Janet Lewis (Potterdale) som dömde valparna och Glenda O'Connell (Atherleigh) som dömde de vuxna. I öppenklass var det 15 anmälda och jag var mer eller mindre beredd på att Putte skulle kunna åka ut på en 2:a idag då de duggade ganska tätt. Många bra hundar som fick en 2:a i kvalité denna dag. Ni kan ju förstå då att jag blev mer än nöjd när Putte går och vinner den stora klassen!! "He is absolutely beautiful" säger Glenda.

I bästa hane var det givetvis lite pirrigt då man vet att det finns chans att få det åtråvärda certifikatet. När Glenda har granskat hundarna noga ytterligare en gång pekar hon på Putte och mig och säger "You first!" TJOHOOO!!!! Vilken härlig känsla att få springa (eller hoppa!) och ställa sig på förstaplatsen!! Och på hemmaplan dessutom! Och på en stor special med många fina hundar som deltar! Lyckan är total!! Här kommer Putte's kritik för dagen:

"Lovely slate Good strong head and muzzle Dark eyes Excellent shoulders and balanced rear Good ribcage Lovely coat Excellent mover"
Tack Anna och Pernilla för bilderna nedan - jättekul att få lite bilder från den lyckade dagen, tack tack! Och grattis Pernilla till Rebus superfina placering!!
Tack Pernilla för denna bild på min fina Putte :)!
Putte och jag väntar på vår tur.

Här var det lite nedförsbacke men han är snygg ändå:)

On the move - Putte var ovanligt pigg och fräsch trots det varma vädret, värre var det med matte som knappt hann med när Putte längde sig...
Min fina Putte!!
Det blev en lång väntan tills tikarna var färdigbedömda innan vi skulle in och göra upp om vem som skulle bli BEST IN SHOW. Jag skickade ett sms till Marie innan hon skulle in med Mimosa "Putte och Mimosa i kampen om BIR och BIM vi vill se!" Och tänk, det blev så!! Mimosa blev således bästa tik för dagen och tvåa i bästa tikklass stod halvsyrran Fröet med certifikat. STORT GRATTIS MARIE!! Putte blev den som fick den rödgula rosetten, domaren tyckte att båda två var underbara och hon sa " Ni borde göra den här kombinationen." Marie och jag skrattade och sa att vi har försökt en gång men tyvärr gick hon tom men vi ska göra ett nytt försök. Efter den härliga dagen i Brunnsparken var det skönt att komma hem och slänga sig i soffan och bara mysa - min Putte-Fnask somnade gott och strax därefter även jag. I soffan...
SUCH HONEYTASTE STAR QUALITY OCH MALINDA'S DON JUAN
I förmiddags blev jag hembjuden till mamma och pappa på Prinsessbakelse och 'prisutdelning', en fin blomma och en prispeng som ska användas till ett par nya utställningar nu i höst, nästa blir Sofiero. Tack snälla för uppvaktningen! Efter fikat tog vi hundarna på en promenad, nu sitter jag här vid datorn men nu säger jag hej för den här gången för nu ska jag ut en runda på Góffi - tjolahopp!!
Kram från en nöjd matte Ullis

11 kommentarer:

Pernilla sa...

Ett jättegrattis ännu en gång, men du kan väl inte få för många;)
Och tack för gratulationen till Rebus chockartade placering, ja, inte för mig men för alla andra ;)

Kramar från Lidhult.

Anna sa...

Ja, vilken galen dag det vart! Många fina hundar på plats och så både Putte & Rebus placerade i Bästa Hane samt osannolikheten att det skulle bli just Mimosa Putte skulle stå mot i BIR & BIM!
STORT GRATTIS IGEN och vi gör gärna om det igen =)

KRAAMIZAR

Anonym sa...

Hej!
Har redan skickat grattis till er men gör det även här!!!
Grattis fina härliga putte.
Vi kommer snart och hälsa på det var ett tag sen.

Kramar Poppe och Anna!!!

Linda sa...

Grattis till era fina framgångar igår! :D

Har någon bild på Putte ifall du är intresserad, ska försöka få ut den på min gallerisida inom kort.

njut uppe på de rosa molnen! :)

Victor o Noomi sa...

Grattis Ulrika till dom fina placeringarna! Det var både du och putte värda=)

Kramar
Noomi

Sara sa...

GRATTIS till fin fina resultat i helgen Gud så häftigt men han är bra fin Putte :)
Vi ses på Sofiero!

Tina sa...

GRATTIS!!!! Till de strålande resultatet igår!!!

Anonym sa...

TJOHO!!!!!!!!!!!!!!!!
Stort Grattis till Puttes vinst i Ronneby.Super kul att det blev Mimosa och Putte i Bir och Bim.Du hade tydligen kollat i glaskulan innan så som du spådde.
Stor Kram från oss

Marie & Mimosa å Fröet på en liten kant

Hanna sa...

Grattis till strålande resultat!

Liz Bearded Collie Sida sa...

Ronneby är verkligen Din utställnings plats ,-)))Super grattis till din fantastiska kille!
Kram Liz

Anonym sa...

WOW!Grattis så jättemycket till det SUPERFINA resultatet:)
Bodil, Eddie och lilla Dino