lördag 6 december 2008

Oj, så firad jag blivit!

Det var trevligt att fira 40-årsdagen med de nära och kära den dag jag fyllde, den 29 november. Min gamla ungdomsvän Annika kom och överraskade mig på eftermiddagen - jag blev så rörd och glad åt detta så ni anar inte. Annika som livnär sig på att föda upp och rida in hästar är ständigt arbetande, så presenten jag fick av henne var något extra. Vi ska tillbringa en heldag tillsammans och hon står för kalaset. När var och hur ska jag bestämma så fixar hon stalljour denna dag - ska bli kul Annika! En annan gammal barndomsvän ringde från Västindien för att gratta mig - hoppas du haft det underbart Ann-Christin.
På kvällen kom släktingarna: mamma och pappa, brorsan , syrran med familj och Pelles ena bror och hans familj. Vi åt och drack gott, jag blev jätteglad för allt fint jag fick - kände mig verkligen bortskämd denna dag! STORT TACK TILL ER ALLA!
Nu har syrran fått sällskap i 40+ klubben!

Brorsan och mamma var i fin form!

För Emma räckte det att lukta i flaskan - håll dig till det ett bra tag till gumman!
'Ja må hon leva ja må hon leva'
Denna härliga ullpläd fick jag av mamma och pappa, supervarm och go! Plus pengar som jag säkert kommer att spendera på Mairo eller Rosengårdens inredning.Detta fina våningsfat fick jag av mina syskon, jättefint! Plus presentkort på just Mairo där jag siktat in mig på några fina tallrikar från 'Mateus'. Fick även presentkort på Mairo av Mats & Annis, så nu ska det shoppas må ni tro!
Rosor från min Pelle, puss! Och vet ni vad, jag fick en digital systemkamera av honom som jag blev överraskad och glad åt! Nu har jag många timmar framför mig att försöka lära mig hur den ska användas - tacksam för tips Pernilla :)!
Ytterligare en ängel till samlingen - denna måste tillhöra en av de mest 'fulsöta'' jag har ;) Första kortet jag tog med den nya kameran.

Anna skickade detta söta kort till tant Ullis - tack darling!
På söndagen var det första advent, en mycket slö och slapp dag då det tar på krafterna att fylla 40 ;) Härligt att äntligen få tända stjärnor och adventsljusstakar, det behövs sannerligen i denna mörka tid. Nu längtar jag till solsken och snö så jag kan ta lite härliga kort på hundarna! Just nu vill jag helst stänga in dem i garderoben och ta fram dem när det är minusgrader ute - Putte är nog den största 'smutsmagnet' jag varit med om... Igor var en skitgris men den här tar nog priset!

Inga kommentarer: