torsdag 11 december 2008

Anna och...

...Poppe kom på besök på fm. Brukar hjälpa Anna att klippa Poppe's klor och det var dax för det idag. Hundarna fick som vanligt busa av sig på tomten innan Poppe fick lägga upp sig på trimbordet. Till hundarnas stora glädje kom granntanten för att slänga sopor och hämta posten - hon blir alltid lika utskälld stackarn... Men hon tar det hela med ro, 'De är så glada och lekfulla de där hundarna!'. Och visst är de det!

'Tjoho, jag såg henne först' säger Ebba som alltid är på hugget när någon/något rör sig utanför staketet...
De andra är inte sena att hänga på - Poppe är dock lite avvaktande till en början. 'Får man verkligen bete sig hur som helst bara för att man bor på landet?' tycks han undra.
Som ni ser hann vi inte byta ut hela staketet i somras(måste ju ha att göra nästa sommar också;) - det är bara en tidsfråga innan Ebba puttar omkull de gamla brädorna och då lär grannen få påhälsning vid soptunnorna!Här har Ebba och Putte snabbt förflyttat sig så de kan skälla på henne även vid postlådorna... Man får ju skämmas för de lurviga!Poppe har precis kissat på vinbärsbusken och då bara måste Percy dit och markera över! ' Det är min buske, min trädgård, min hemmaplan - håll dig på mattan stadsgrabben. '
Putte har fått fatt i en IKEA-råtta medan Poppe går och sniffar i bakgrunden.

Till min stora glädje var det minusgrader på fm vilket betyder hyfsat rena hundar, jippie! Nyponen ser kalla ut...

Som sagt är det ju snart jul igen så jag har plockat fram lite tomtar idag, inte alla men en del väl utvalda. Denna vita fick stå bland porslinet i skåpet...
... och den här tomtenissen som jag köpte på 'Loppis i Ladan' i Saxemara får stå på den gamla stolen i matrummet och...... min absoluta favorit får som vanligt sitta inne på skänken i TV-rummet och dingla fritt med benen!

Nu ska jag stryka julgardinerna som jag köpte häromdagen - 'nu är det jul här i vårt hus'!

Kram, Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt med ingärdad gårdsplan och vilket rejält staket ni har fixat till. Ett sånt skulle man ha, Eddie kan ibland ha lite svårt med var tomtgränsen egentligen går. Jättefina tomtar också. Hälsningar från Bodil & Eddie så här i advent.