lördag 27 december 2008

Julen!

Julaftonen firade vi i mitt föräldrarhem i Kallinge, lite av en tradition kan man säga. Det är inte många jular i mitt liv som jag inte spenderat med mamma och pappa! Syrran med familj från Norrköping var nere och brorsan var också med så hela familjen var samlad, trevligt!

Vad vore julen utan en julgran...

...tomtar i mängder och...

...härlig julskinka?! Ja då bidde det knappt nån jul...

Elaka kocken??! Nej då, bara min pappa som spelar 'Allan' när kameran kommer fram.

Här ser han inte fullt lika elak ut ;) Syrran och pappa har precis gissat rätt på ett julrim!

Björn öppnar paket som mamma delat ut (något underlig tomteluva mamma fick tag på...)

Brorsan Jörgen försöker luska ut vad paketet innehåller - inte lätt att tyda rimmen alla gånger...!

Pelle klädd i rött dagen till ära!

Svåger Björn har öppnat paket - verkar som han blev nöjd!

Syrran ser också ganska nöjd ut tycker jag!

Emma öppnar paketet med underkläder från mig och Pelle. Hon är inte glad åt att fotograferas nu för tiden - minns när hon var värsta linslusen! Men det var då det...

Björn läser upp rimmet på paketet och mamma grunnar på vad det kan vara för något.

Gamlan fick följa med medans Percy och Putte snällt fick stanna hemma. Ebba var nöjd med att få vara i centrum hela dagen/kvällen!

Efter lite övertalning fick jag Emma till att ställa upp för ett par foton. Hon blir alltid så bra på kort!

Här är samma foto som jag mixtrat med i ett programm som jag precis upptäckt.

Jaha, julen slut för den här gången och lika bra är väl det för nu går det mot ljusare tider igen!Härligt härligt!

Kram, Ulrika

Inga kommentarer: