lördag 27 december 2008

Fotografering och kloklippning!

Idag har jag varit hos min gamla kursare Anne och hennes familj. Hade kameran med mig då jag skulle försöka fota hennes barn - bra för mig att få träna med den nya kameran! Och så skulle Totte få sina klor klippta. Fattar inte att jag kunde glömma ta kort på honom förresten... Totte är i alla fall en söt Chines Chrested Powderpuff som de tog hand om för ett par år sedan. Hade en trevlig eftermiddag hos familjen Sandberg och Anne bjöd som vanligt på god mat och fika, tack snälla. Här kommer några kort från dagen!Pappa Ronnie hjälper Majken på med vantarna - gäller att tummen hamnar rätt.
'Haha Ulrika, nu ska jag kasta snöboll på dig!'
Majken gungade.
Och hej va' det går!
Sen ville hon visa sin katt - tålig kise det där!
Här räddad av matte Anne!
Majken hade ett låångt och intensivt samtal med kompisen Nikita :)
Det gick lite trögt med maten för Melwin men till slut så var tallriken tom!
Här har vi lilla Mynta-Lee i sin dopklänning - det var inte lätt att fota henne då hon var väldigt rörlig där hon låg på ryamattan...
Många namn är broderade på den söta klänningen! Om jag inte minns fel användes den för första gången 1964. En fin tradition att använda samma dopklänning!
Väldigt lik pappa Ronnie! Och storasyster Majken.
Före välling...
...och efter välling. Stor skillnad!
Här har jag lekt med kortet lite :)
Vilket hjärtligt leende!
Avslutar med ett kort taget av Anne då vi var på O'Learys för ett tag sedan. Från vänster jag då, Petra, My och Emma. Trevligt var det!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år önskar vi er alla.
Du tar jättefina kort med nya kameran, visst är det roligt?
Ha det gott så hörs vi nästa år.

Kramar från Lidhult.
Pernilla, Bossman, Kotten, Filur,Keno, Teddy och Rebus.

Anonym sa...

härliga kort ulrika !!!
tack för all hjälp vännen kram kram