torsdag 18 december 2008

Jag är så

...in i norden trött på det gråa trista väder som varat i en evighet nu - jag längtar efter snö och sol, rena hundar och lite ny energi! Hundarna verkar inte bry sig nämnvärt vilket väder det är, de har sprungit och jagat omkring som tokar på tomten idag. Och vilken tur att vi har en stor tomt när orken inte alltid räcker till för långa promenader, har mått lite risigt sista dagarna.
Percy med Putte hack i häl!
Här är det ombytta roller, Putte försöker hålla undan för pappa Percy som tagit upp jakten på honom och...
...så här brukar det sluta. Med hjälp av mamma Ebba lurar de in slyngeln i Forsythiabusken och där blir han fast, 'Ha ha vi fick honom, high five!'

Den här konstiga skapelsen växer på vårt äppelträd...

Fallfrukt - kanske blir de till nya äppelträd med konstiga knölar på;)

Dax att ge hundarna kvällsmat - Putte som är konstant hungrig står och trampar nedanför trappan. Lika bra att göra honom till viljes, annars börjar han yla snart... ;)

Med hopp om en gnutta sol snart! / Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm....jag vill verkligen också ha sol snart, tror jag stoppar in hundarna i bilen och hyr ett hus i spanien snart.
Angående fotoprogram, jag har ju inte hittat något ännu som jag gillar, har du provat photoshop själv? för mig funkar det inte men jag har prövat corel också.

// Kram från Lidhult.