onsdag 2 juli 2008

Besök på Malinda's kennel

Idag åkte Putte och jag upp till Alice i Kalvsvik - det är alltid lika trevligt att besöka Malinda's kennel! Putte känner sig hemma här, han finner sig snabbt till rätta och han trivs i sällskap med brorsan Dino och halvsyrran Cornelia. Hundarna fick busa av sig i deras stora rastgård innan vi gick in och fikade på goa frallor och kakor från Biggan's café i Tingryd (smygreklam...) Alice hade letat upp gamla kort på deras Wellknowe-importer som jag ska ta med mig till uställningen i helgen. Snacka om att bli sugen på att åka till England när jag tittade på korten från ett av deras besök hos Pat Jones (som tråkigt nog gick bort för en tid sedan...) - dessa härligt slingriga landsvägar och fina stenhus. Anna och Pernilla, vi sticker nästa år va'!?

Putte försöker övermanna brorsan och sno hans boll...

... men Dino ger sig inte så lätt 'Bollen är min grabben'
Man blir trött av att busa... Dino, Putte och Cornelia - och Alice!

Långa tungor blir'e efter allt bus - vilopaus i skuggan innan nästa race...



Ja nu är det inte länge tills den stora drabbningen i Stockholm - inte utan att det börjar kännas lite pirrigt. Men i sällskap med Anna går allt som en dans, eller hur darling ;)!? På torsdag åker vi upp till syrran i Norrköping, ska bli kul att få en rapport av Emma som varit på ridläger i en vecka.


Som vanligt blir klockan på tok för mycket innan jag kommer i säng, inget att förvånas över... Men nu säger jag i alla fall - en riktigt god natt till er alla,


Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart blir det England nästa år:)
Börja spara nu.......
Ses i övermorgon. // Kram Pernilla.

Anonym sa...

Hej!

TAck för alla grattulationen för svassa hundarnas och Percy barnans alla segrar denna helg.

/Anna och Jens