torsdag 17 juli 2008

Emma's besök dag 2

Efter att ha sovit gott, ätit frukost och gått promenad med hundarna körde vi upp till Tingsryd.Förstår Emma att hon tycker det är roligt att gå och kolla in alla prylar, jag minns själv hur det var när man var 14 och 'värsta' stalltjejen! Jag borde ha köpt en lott idag för vilken tur jag hade när jag hittade ett par snygga, sköna och inte alls särskilt dyra ridstövlar. Jag som inte kunnat ha ridstövlar sen jag var just 14 - med min lilla fot (stl 36) och stockaben (mitt eget sätt att beskriva mina 'spiror') har det varit lögn i helsike att hitta ett par stövlar som jag kunnat trycka ner mina ben i. Men idag hände det alltså och imorgon ska jag inviga dem!


När vi hade 'gjort' Börje's åt vi lunch innan vi körde hem till Tubbarp igen. Vi cyklade bort till stallet och hämtade Jumanji och Mirre för att ta dem till hagen bakom vårt hus. Det är trevligt med hästar i hagen precis utanför knuten - en solvarm häst luktar ju sååå gott! Både Emma och jag längtar till torsdag kväll då vi ska rida för Ingela!

Mirre och Emma på 'Svarta hingsten'

Den här snyggingen ska jag rida på imorgon - 'Jumanji'

Hundarna håller koll på hästarna i hagen. OBS!Percy i sommarfrisyr!

Framåt kvällskvisten åkte vi (Emma, hundarna och jag) till mamma och pappa som just nu bor ute i sommarstugan på Aspan. Första gången jag var där i år faktiskt, det är för dåligt... Vi gick en härlig runda, passade på att ta lite bilder.

Utsikt från stugan - härligt med havet!

Mamma utanför den söta lilla stugan.

Pappa har det gott i solen!

Härlig promenadväg!

Den här katten var inte helt förtjust i hundarna....

Det var ganska blåsigt nere vid havet men vindarna var ljumma.

Visst är det vackert med blommor!

I kväll var det tacos på menyn följt av en runda Alfapet - idag var ordningen återställd, fick storstryk av Pelle... Emma och Pelle sover sedan länge, kanske jag också skulle krypa till kojs. Jo, jag gör nog det - GOD NATT!

/Ulrika


Inga kommentarer: