torsdag 17 juli 2008

Emma's besök dag 3

ÄNTLIGEN kom då dagen när vi skulle rida - tror att Emma tyckte det var ganska drygt innan det blev dax att cykla bort till stallet... Jag har ägnat dagen åt att borsta gamla Ebba (gissa om hon blev söt!) och Emma har suttit vid datorn och fördrivit tiden.

Emma fixar 'Mr' innan ridlektionen.

Vi fick rida lite individuellt medan vi värmde upp hästarna. Sen fick vi trava över lite bommar innan det var dax att ta några språng. Emma red 'Mr' jättefint, de såg ut att trivas ihop! Jag red 'Jumanji', om han trivdes eller ej vet jag inte men jag tyckte det var himla roligt idag - lyckades till och med fatta mod till att hoppa två studs!! Det är med skräckblandad förtjusning jag gör det men varje gång jag lyckats med ett skutt känns det genast lite bättre till nästa gång. Emma hoppade tre studs men jag nöjde mig med de två... Inte utmana ödet när det kändes så bra sista sprången!

WOW! Vilken fin bild på Emma och 'Mr' - vi är impade Ingela!!

'Jumanji' och jag fastnade också på bild - tack för hjälpen Ingela!

Två nöjda ryttare efter ett roligt ridpass!

Vi avslutade ridturen med att skritta hästarna 'Lilla rundan' som vi kallar den, men det var inte särskilt njutbart... Herrejösses vad flugor som svärmade runt oss!!! Efter ridturen bjöd Ingela på fika (det borde varit tvärtom som Emma sa) - tack snälla Ingela för en rolig lektion och att du alltid ställer upp! Du är en pärla tycker Emma och jag, kram på dig!

Nöjda och belåtna tog vi 'Jumanji' och 'Mirre' med oss bort till 'vår' hage - nu sover vi nog gott i natt!

Kram kram, Ulrika och Emma

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om man hade haft en moster som dig när man växte upp :)
Rena paradiset, hästarna, hundarna och maten, kan inte bli bättre.
Förstår att hon gillar att komma till er.
Ja, här har vi mysigt med fem ständigt blöta och fuktiga hundar, nu vill jag ha SOL.

Anonym sa...

JÖSSES vad AVUNDSJUK jag blev på den söta trädgårdsängeln. Är ju liksom också väldigt förtjust i änglar som du vet. Framför allt om de är så däringa fulsöta.
Det verkar ha varit några mysiga dagar som du och Emma har haft.

Kram på er!

Anonym sa...

Dags för en liten uppdatering??
Det var länge sen nu ;)

// Kram.