måndag 14 juli 2008

Tvååker

Så har vi då varit på utställning igen, Putte och jag. På fredag kväll anlände jag till Pernilla i Lidhult lagom till laxen var färdiggrillad - vilken service (Tack, det var jättegott trots att pappa hade skurit den fel...;) ) Anna och Sara med hennes charmiga pumisar var redan på plats då de varit på dagens utställning i Tvååker. Så härligt att se 8 hanhundar samsas så himla bra, inga bråk överhuvudtaget. Putte är löjligt förtjust i Pernilla's Filur, söker upp honom hela tiden för att fjäska och busa!
Länge sen jag la mig redan klockan 22, låg och snurrade en stund men somnade strax gott. Skönt att vara utvilad inför utställningsdagen!

Vägen till Tvååker gick genom Simlångsdalen med väldigt vackra vyer, synd vi inte hade tid att stanna och njuta och fota lite. En annan gång kanske. Vi körde igenom en del regnväder på vår väg till slutmålet men väl framme sprack det upp och det enda som kom i nederbörd var en liten åskskur precis kl 9 när bedömningen skulle börja. Sen bjöd lördagen på fint väder med solsken!
Putte går i unghundsklass och den vann hann med CK över två andra trevliga hundar som var anmälda i klassen. I bästa hane blev han till min stora glädje utplockad och slutade på en 4:e plats, kul kul!! Jean Lanning som dömde rasen idag hade följande att säga om Putte:
' Has the type & quality Good head Strong firm mover with good hind & front action Tailcarriage a little erractic'
Grattis säger jag till Irena Fransson som blev BIM med sin juniorhane och som med sin superfina hanvalp tog hem BIS-rosetten bland hur många valpar som helst!! STORT GRATTIS till en väldigt lyckad dag!

En annan som hade en lyckad dag var Sara och hennes pumihane som sedan innan har 2 cert. Sara var minst sagt pessimistisk innan hon skulle in i ringen men Anna och jag peppade henne och sa åt henne att skärpa till sig. 'In och visa din snygga hund nu för 17!' Och tydligen så hjälpte det - med härlig attityd på både handler och hund räckte det till BIR och championat denna soliga dag. GRATTIS GRATTIS SARA!!

Sara är inte bara duktig på att visa hund, hon är en hejare på att fota också med sin fina kamera och jag väntar med spänning på att få lite kort som hon tog under dagen. Vi stannade och hejade på henne i finalringen men det räckte inte för en placering denna gång.
Tack Pernilla för logi, god mat och service med äggamackor och kaffe på utställningen - du vet att du är välkommen till mig om du har vägarna förbi Blekinge.

Fick lite foton skickade till mig av Angela Pedder som hon tog på Putte uppe i Lida förra helgen - thanks for the photos Angela!

Photo: Angela Pedder, Caldermist kennel. Thank you so much!

Nästa utställning blir på hemmaplan i den vackra Brunnsparken den 9 augusti - till dess måste jag göra en rejäl inpackning på Putte. Men han får allt vila från grooming en dryg vecka nu, lite semester kan även hundarna behöva! Nu ska Pelle och jag fortsätta med vårt staketbygge som börjat ta form - foto kommer när det börjar likna nåt :)

Imorgon kommer min systerdotter Emma till oss i Tubbarp och stannar till fredag - naturligtvis står det ridning på dagordningen. Tack Ingela för att du alltid tar dig tid för oss, du är en alla tiders granne!

Kram på er! / Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för Grattoset och trevligt sällskap under tvååker helgen!
Det var tur ni dök upp innan vi skulle in i ringen ;)

Grattis själv till Puttens vinst i unghundsklassen och den fina placeringen i bästa hane :)

Jag skickade bilder till dig igår men fick fel meddelande, har skickat idag igen i två omgångar hoppas dom kommer fram!

Hälsningar från Sara

Anonym sa...

Hej Fjolla!!!

Stort grattis till Puttes ALLA urfina placeringar den senaste tiden.Super kul!Såg att du oxå ska till Ronneby då ses vid där iallafall.
Är såååå imoad att du skriver i din blogg så ofta.Det blir nästan en drog att gå in och kolla vad du pysslar med.
Själv ska jag städa idag....suck men det är ett måste.
kram kram på er alla i Tubbarp
Från Tiffany Persson i Östra Sönnarslöv

Anonym sa...

Vilken fin bild på Putte, jag borde ha hälsat på honom då jag kunde på Lida, men det var lite mycket på en gång och så måste vi vidare till färjan. Det var jätteroligt att få träffa dig och många hälsningar från Eddie och Bodil