torsdag 17 juli 2008

Emma's besök dag 1

Emma kommer till oss i Tubbarp varje sommar, så även i år! 'Ingen sommar utan att få bo hos moster och Pelle' brukar hon säga. Och det är himla kul tycker jag! Fast det blir inte så många dagar den här gången eftersom jag jobbar men 3 nätter blir det i alla fall. Hämtade henne i tisdags hemma hos mamma och pappa dit hon kom redan i måndags eftermiddag.

Tisdag em körde vi till Bredåkra för att köpa lite nya blommor till krukorna här hemma och när jag skulle betala stod den helt plötsligt där på disken- en bedårande rosa trädgårdsängel! En del av er vet att jag är väldigt svag för änglar av alla de sorter så den fick helt enkelt följa med hem tillsammans med blommorna!
Fulsöt, eller hur!?

På kvällen stod Emma och jag för grillningen medan Pelle var och tränade sitt pojklag i fotboll. Inte utan att jag saknade Pelle som grillmästare då jag lyckades bränna ananasen till illaluktande kolbitar.... glömde liksom bort dem på grillen när vi lite hastigt och lustigt fick plocka in allt vi dukat ut på altanen eftersom det började regna. Synd, det var annars 20 grader varmt kl 21 så det hade varit skönt att sitta ute och äta.

Grillad ananas är ju gott men den här ser allt annat än aptitlig ut...

Vi fick sitta och äta på verandan istället.

Efter maten aktiverade vi våra hjärnceller lite med hjälp av Scrubble eller Alfapet som vi säger. Pelle försökte lägga de mest märkliga ord (eller hur Emma!) men vi satte stopp för honom, Emma och jag (girlpower!). Som omväxling var det min tur att vinna över Pelle idag, händer inte så ofta annars får jag väl motvilligt erkänna :( ... Kanske vann jag för att Emma och jag satte upp lite egna regler, eller vad säger du Pelle ;)?!

Emma djupt koncentrerad...

Efter att ha jobbat två nätter har jag lite skev dygnsrytm så jag kom i säng sent som vanligt, klockan var väl runt halv 2 innan jag släckte lampan. Innan vi sa god natt bestämde vi att vi skulle köra upp till Börje's i Tingsryd på onsdagen - detta hästmecka!
Hej så länge!
/ moster Ulrika

Inga kommentarer: