fredag 27 juni 2008

Fàkur - en ny bekantskap!

Är lyckligt lottad som känner snälla människor som låter mig rida deras hästar! Idag var det tredje gången jag var ute på islandshästen Fàkur (rättstavat??) - en härlig gammal 'gubbe' som tar mig runt på härliga skogs- och grusvägar. Är allt lite svag för dessa islandshästar och gångarten tölt - blir sugen på att lära mig mer:-)!

Känner mig alltid så nöjd och glad efter en härlig ridtur - tack Fàkur!

Nu måste jag hoppa in i duschen och fräscha till mig lite, ska köra till min goda vän Anna Lycksäter i Växjö som fyllde år i går. 'Lidhults-Pernilla' kommer också - ett och annat världsproblem kanske kommer att få sin lösning och mycket hundsnack lär det bli!

Hej på er!

/ Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var riktigt kul att ses idag, länge sen jag skrattade så mycket på en och samma gång.
Vi ses snart igen ;))
// Pernilla.

Anonym sa...

Hello Darling!
Jättekul att du kunde komma i kväll. Det är ju alldeles för sällan vi träffas tyvärr men om en vecka får vi rå om varandra och fnissa i flera dagar...

Tänk, att du och Pernilla nu har blivit serverade uppochnedvänd tårta som hamnat på golvet! Det trodde jag aldrig skulle hända! Vilken tur den kom i locket till tårtbrickan!

Kram på dig!
Anna