lördag 7 juni 2008

Beardis-race på stubbåkern...

...och cykelpremiär för Putte och mig har stått på schemat ikväll. Egentligen skulle jag också behöva springa en runda efter all god grillmat Pelle lagade tidigare ikväll.... Så underbart att kunna sitta ute på altanen och njuta av sol, fågelsång och god mat!!

Framför vårt hus ligger en stooor åker som just nu är perfekt för hundarna att springa och busa på. Putte blev jagad av farsan och farmor - det är så det brukar se ut när de leker med varandra. Idag var det nog lite för varmt för Ebba, hon kom långt efter men farsan Percy gjorde tappra försök att hinna ikapp pojkspolingen sin...!


Ja så har vi då varit ute på vår första gemensamma cykeltur, Putte och jag. Lite skeptisk var jag nog allt med tanke på att Putte brukar jaga cyklister som kör förbi vår tomt... Men det gick kanonbra!! Putte skötte sig jättefint och sträckte ut i trav - det såg verkligen ut som han gillade det! Svårt bara att veta hur långt eller hur länge man ska cykla så här i början?!

'Hallå matte, var är vår kvällsmat va'??!' Oj då, kl är över 22, hur kunde jag missa det...?

Måste sluta nu, matdax för de lurviga.

Ha det bra!

/Ulrika




Svarta hingsten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad skoj att du också har skaffat dig en blogg. Lite mer ambitiös än min... Ska bli skoj att läsa om dina snygga hundar och dina (och även Pelles) bravader. Bara 1 månad kvar till Världsvinnarutställningen nu.
Hoppas vi ses snart!

Kram Anna
http://lyckoblomman.blogg.se

beardieboys.com sa...

Härligt att du har kommit ut i etern, nu kan man följa vad du hittar på på dagarna;)
Hoppas allt är bra med dig och hundarna, här är det hot vill jag lova.
Vi ses snart i stockholm, ha det gott så länge.
//Pernilla och beardispojkarna.