tisdag 10 juni 2008

En ovanlig dag...

...kan man säga att det är idag. Varför då undrar ni?! Jo, solen skiner inte! Det är mulet och väldigt blåsigt och faktiskt ganska behagligt. Tänk att kunna gå en promenad med hundarna mitt på dagen utan att de riskerar att snubbla på sina långa tungor ;-)

Visst gillar jag torrt och varmt väder men nu behövs det faktiskt lite regn. Vår gräsmatta som alltid är grön och fin längre än många andras pga den kraftiga lerjorden - till och med den börjar gulna nu. Några blommor till midsommarstången lär nog bli svårt att trolla fram. Nej men ser man på, i skrivande stund kommer solen fram igen - nej, nu försvann den igen (en liten lucka bland molnen).

Det går framåt med projektet verandafönsterna - har faktiskt bildbevis på det:

FÖRE: skavda och fula...

EFTER: Så vita och fräscha!

Det är kul att måla eftersom man ser resultatet så tydligt - nästa grej som ska målas är halvmånebordet som står ute på verandan. Men först ska fönsterna bli färdiga... En sak i taget!

Nu ska jag slänga mig på Svarta Hingsten (min nya cykel) och rulla bort till grannen, vi ska ut och rida en sväng!

Hej så länge,

Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är välkommen till mig när som helst om du blir sugen på att måla och fixa fönster ;))
Du såg hur mina såg ut :(
Ha det gott i blåsten.
// Lidhultshuliganerna.