måndag 23 juni 2008

Firande av 'fjortis' och midsommarfirande!

Den 19 juni fyllde min systerdotter Emma 14 år och är nu alltså en äkta 'fjortis'! Vi firade henne hemma hos mina föräldrar i Kallinge - givetvis med jordgubbstårta:-). Emma var nog nöjd med dagens presenter som bl a innehöll ny säkerhetsväst (lägligt eftersom hon åker på ridläger nu i veckan), OC-box ('Är ju bara sååå bäst!'), fina öronhängen och moster räddade henne genom att fylla på hennes kontantkort till mobilen som var hopplöst tomt...Nu kanske det finns en chans att få svar på sina sms, eller...!?
En nybliven 'fjortis' - min kära systerdotter Emma!

Nöjd med sin födelsedag - javisst!

Midsommar firade vi hemma hos oss i Tubbarp - första gästen kom redan på onsdagen. Det var jättekul att Pelle's brorsdotter ville flyga ner från Stockholm för att fira helgen med oss tycker vi!Nedan ett foto på Emma (ja hon heter också Emma!) med Ebba, Putte och Percy från vår kvällsrunda.


På torsdagkvällen kom så nästa gäng, Pelle's bror Ola med familj - sambon Annika och döttrarna Matilda och Lovisa från Göteborg. På midsommarafton kom så andra brorsan Mats med fru Mamma-Lena, nej f'låt jag menar Anna-Lena och döttrarna Rebecca och Amanda. Inte fullt lika långt att köra, Tingsrydbor som de är. Vi hade tur som kunde äta sill och potatis ute mellan regnskurarna på eftermiddagen. På kvällen kom min syster Katarina med sin familj, Björn och Emma. Huset fullt kan man säga! Vi hade en rolig midsommar med mycket god mat och dryck och som alltid i detta sällskap många goa skratt! Sista gästerna åkte vid söndag lunch och då blev det konstigt tyst här i huset... Både två- och fyrbenta var trötta efter helgen så eftermiddagen tillbringades i soffan med överblivna godsaker och en hopplöst romantisk amerikansk film.

Sill och nubbe, det är sommar det! Skål bröderna Nilsson!Jag fick hjälp med att rasta hundarna - Matilda med sin favorit Ebba och Lovisa med Percy.


Ingen midsommar utan stång! Det var inte lätt att hitta blommor till stången i år men den är ju i alla fall grön...!

Frukost på verandan - Emma, Matilda, Lovisa och Annika.

Jag hoppas att ni också haft en trevlig och skön midsommarhelg. Det var synd att missa specialen i Morokulien men nu blickar vi framåt inför Världsvinnarutställningen den 4 juli! Ut och cykla ska vi nu, Putte och jag.

Vi hörs!

/ Kram, Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder på Emma! Går det att få kopior? Kram Kina