måndag 26 januari 2009

Vaknar upp till...

...en gråmulen januarimåndag och till råga på allt dagen innan lön. Ni vet hur fattig och eländig man kan känna sig då... Men den här måndagen blev bättre än förväntat! För det första tittade årets första vinterblommor upp ur marken! Fram med kameran!!
Vinterrosorna börjar blomma vilken dag som helst nu! Lite sol skulle göra underverk...
Och kolla här, årets första snödroppe tittar fram - visst blir man glad!!
Tyckte till och med att den förtorkade rabarberblomman var fin idag ;)
Tänk när denna gren blir alldeles gul av blommor :)!

För det andra så möttes jag av en härlig överraskning när jag hämtade posten! Hade mest väntat mig en skörd med reklamblad så här lagom till lönen och kanske en och annan sent inkommen räkning. Så gissa om jag blev glad när det låg ett kort och en present till lilla moi i låddan! Det var en present från Kristin i granngården. Vi har liksom inte lyckats få till en träff på väääldigt länge - vinkar till varandra när hon kör förbi i bilen och sms:ar då och då. Presenten köpte hon till min 40-årsdag och hon vet precis vad som gör mig glad - änglar!! Kolla så underbar, hon är ju såååå sööööt!!
Tror minsann det är Kristin själv med ett lamm i famnen, fårfarmare som hon är ;) Så underbart söt - blir så glad när jag tittar på henne!
Här med en annan kamerainställning, fortfarande lika söt ;)
Fick även ett gulligt ljus och ...
... ett himla kul kort!
Och för det tredje så fick jag lönespecifikationen idag - den största någonsin och till den säger jag VÄLKOMMEN! En arbetssam december gav lön för mödan ;)
Och för det fjärde (det tar aldrig slut med fördelar denna gråa måndag!) så red jag en härlig skogstur på den häftiga, stora, snälla och goa Cirocco. När man sitter på hästryggen glömmer man att det är duggregn och råkallt!
Bilden är tagen i somras när Cirocco var ny på gården.
Och sist men inte minst hade hundarna och jag en rolig stund tillsammans när vi hoppade skogshinder på rundan idag! Gick en runda som vi brukar rida där det ligger små naturhinder ivägen - lika kul för både hästar och hundar! Och här ligger hon nu och vilar, min gamla Ebba efter sista rundan nu ikväll. Puss!

Gamlan i gänget tar igen sig efter kvällsrundan.

Och en sak till förresten, måste få skryta lite med mig själv... Vägde mig i förmiddags och jag har lyckats gå ner nästan 3 kg på knappt 3 veckor. Jippie! Tänka sig att en tråkig måndag i januari kunde bli så bra :)!

Hoppas er måndag också varit bra - kram, Ulrika

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er i Tubbarp
Är här och tassar runt lite
Vad skönt att en måndag kan bli bra min har varit jätte låååång men jag försöker tänka att livet är för kort för att bara vänta på helgen.
Det är ju tur man har så härliga fyrbentingar som förgyller vardagen.
Härliga bilder på blommorna som kikar upp ur jorden .
Ha det gott från oss i Närke Ulla o flickorna

Anonym sa...

Fy vad det var positivt när man kommer in här då ;)
Tror bestämt att jag ska hålla mig ifrån din blogg ;)
Själv är jag inte ett dugg positiv, tycker det här vädret börjar kännas nu :(
Fast jag kan tänka mig att det känns bra med en ridtur, en fet lönecheck och presenter.....
Nej,.. jag är inte bitter ja!!

Kram från Lidhultsgänget.

Anonym sa...

Åh, vad härligt och få en sådan positiv inställning, det blev man bara glad av att läsa!!! Det behövdes i denna gråa dag, som det oxå blev idag/tisdag. Men en lång morgon promenad och fåglar som kvittrade det känndes oxå bra.
Kramar Anna och Poppe!!!

Anonym sa...

Kotten tackar så mycket för gratulationerna.
// Kram från lidhultarna.