lördag 3 januari 2009

Årets första snö!

Visst har det varit lite vitt på marken tidigare men det har mest varit i form av is och frost. Men idag, när Ingela och jag var ute på de norska 'fullbloden' Jesper och Melinda tog det i ordentligt med snöandet - det blev snabbt vitt på marken och dessvärre klumpar under hovarna... Vad snön lyser upp ändå - klockan är över fyra och det är fortfarande skapligt ljust ute! Det går mot ljusare tider, härligt! När värsta snöfallet lagt sig tog jag ut kameran och fotade lite.

Percy och Putte i snön.
Putte's tassar och ben blev snabbt täckta av snöbollar... Inget jättebra beardisväder med blötsnö men imorgon skulle det tydligen bli kallare igen, hoppas det stämmer!

Vy från trädgården. Kort taget från samma ställe men med sikte på grannens lada.
Vårt kära lilla hus i vinterskrud! En dag som denna önskar jag att vi hade haft en rejäl groventré där hundarna kunde torka till. Kanske ett framtida projekt!? Eller vad säger du Pelle:)?!

Det var härligt att komma ut på en ridtur idag, det var länge sen sist. En envis förkylning har gjort mig trött och hängig under drygt 3 veckors tid men känner att jag nu sakta men säkert återfår lite energi. På tal om energi, ska jobba i natt så nu måste jag vila en stund. Hoppas det inte blir mer snö, lite obehagligt att köra på vintriga vägar om nätterna när det är mycket vilt ute. Sett mycket älgar sista tiden och en natt var det riktigt nära att det blev närkontakt... Men vi hade tur och kunde köra vidare med hjärtat i halsgropen. Hoppas på fortsatt tur!
Dax för sängen!
/ Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad snö ni fick idag! Här kom det nästan ingen alls. Fina bilder och så sött ert hus ser ut när det är inbäddat i snön.

Kram på er!
Anna

Anonym sa...

Har ni lika kallt som oss idag, fick en smärre chock i morse -14
Hurr i burr.........
Fina kort du har tagit, och jag saknar också ridningen .

// Kramar från Lidhult.