tisdag 20 januari 2009

I söndags...

... den 18/1 var det precis 1 år sedan jag avslutade min usk-utbildning! Det var en rolig men jobbig tid samtidigt som det var väldigt utvecklande att läsa så här i mogen ålder ;) Har sen dess haft jobb så jag klarat mig och det fortsätter att rulla på med nätter i nattpatrullen där jag trivs alldeles utmärkt. Har svårt att tänka mig att övergå till dagtid, bara tanken på tidiga mornar gör mig trött... Arbetet som undersköterska ger mig så mycket tillbaka, känner att jag gör nytta.
Jobbet på Lindex kändes till slut bara stressigt och väldigt ytligt, kände ingen glöd för jobbet sista året. 'Sitter dessa byxor fint över rumpan på mig?' Skiter i vilket hör'rö du...(så sa jag naturligtvis inte till kunden men jag tänkte det ska ni veta!) Nu trivs jag med arbetslivet igen!

Har fortfarande kontakt med en del i klassen och det är himla skoj tycker jag. Här några bilder från utbildningen då vi hade 'första-hjälpen-övning'. Två bilar har kolliderat och alla har mer eller mindre komplicerade skador - adrenalinet flödade och det var med stor inlevelse vi gav oss i kast med uppgiften. Kunde nästan tro att vi gick på teaterskola ;) En rolig dag att minnas!Anne sitter fastklämd i baksätet - svårt chockad och medtagen. Hon har repat sig sen dess kan jag meddela ;)

För att ha en öppen benfraktur ser Jenny ovanligt pigg och glad ut!

Oj oj, härliga Jonna kunde konsten att spela svårt skadad! Denna tjej bjöd oss dagligen på goa skratt - hon visste dock inte om att hon var rolig, därför blev hon extra rolig!

Sjukvårdsgruppen samlad efter dagens prövningar.

Har precis gått av ett 3-nätterspass och är nu ledig i tre nätter - välbehövligt känns det som. Vädret är inte det bästa med tanke på att man är BC-ägare... Mycket skit och smuts drar de in så imorgon står det städning på schemat.

På återseende! / Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå??? En bearded collie drar väl inte in nån skit, det var det värsta jag har hört ;)
När du är klar med städningen hemma är du mycket välkommen hit om du vill :)
Ta det lugnt på ledigheten och njut av vädret istället!!
Kramar från Lidhultsgänget.

Anonym sa...

du din apa !!!! så vacker vild på henne i gul tröja NOT ..........
japp men ja bjuder på det (eller snarare du som bjuder)

ha de gott kram Anne