fredag 16 januari 2009

En BC o en massa mopsar...

...är vad som möter en när man kommer till Eva på kennel Movitz nu för tiden. Annat var det förr när det fanns 10-12 BC:s på kenneln, det var tider det ;) Förstår inte tjusningen med mopsar överhuvudtaget???? I vilket fall, hade kameran med mig häromdagen då jag var uppe en sväng för att lämna tillbaks en bur jag lånat. Och för att fika och prata hund förstås!Rumba och hennes mopsgäng skäller ut min bil som står nedanför backen, den brukar inte stå där ju! Svarta mopsen Ruth fattas på bilden.

Finn fem, nej jag menar fyra fel!
Eva går in och sätter på kaffe medan jag tappert försöker fota hundarna. Inte lätt då de oftast håller sig runt fötterna på en eller precis när man sätter sig på huk för att ta kort på lite håll har man dem i knät.
Gulligt ställe de har!

Qulan ser beskymrad ut - tro jag det, hon är ju en mops ;)!
Avslutar med en bild på en riktig hund - Ebba's barnbarn Rumba!!


Nu ska jag bort till grannen, vi ska rida ut en sväng i skogen. Långkallingar på, det är -4 och det blir kallt när man sitter på hästryggen.
Hej hopp så länge! /Ullis

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där riktiga hunden är inte att leka med. Söt som socker är hon allt.

Kram A