fredag 2 januari 2009

Tillbakablick 2008

Då har vi ett nytt år framför oss och vi kan se tillbaka på år 2008. Jag vet jag har sagt det förr men är det klokt vad tiden rusar iväg!??! Vad hände då på hundfronten förra året? Här kommer en liten tillbakablick !!
Jag ställde Putte på WDS och Clubshow på Lida i Stockholm 4-5 juli. För domare Ulrica Göransson kom han 3:a med 'Excellent' och superfin kritik i en stor juniorklass om 17 st! Och på specialen dagen efter fick han 'Excellent' i kvalitet och fin kritik av domare Lesley Tomlinson men oplacerad.

En minnesvärd dag på hemmaplan!

Yes, våra pojkar är friska på sina höfter!

Movitz Lasting Symphony At Fall, tack kennel Movitz för denna härliga dam!

Percy njuter av att vara herre på täppan här hemma i Tubbarp, fullt sysselsatt med att fostra sin son Putte:) Vi önskar hans barn och barnbarn lycka till med allt de tar för sig år 2009!

Och så lite skryt om min guldklimp;)! Putte blev nr 9 'Årets utställningshane' på SBC's 10-i-topp lista! En bra bedrift med tanke på att han är väldigt ung fortfarande och att konkurensen har varit hård. Det har varit många snygga unghundar att tampas med så jag är väldigt nöjd med att han stått som klassvinnare 5 gånger och som 2:a två gånger. På 11 utställningar har han fått 1 HP, 9 CK, tre gånger har han varit placerad i Bästa hanhunds klassen varav en gång BIR! Jag är mycket tacksam att jag fick välja valp ur denna kull efter Percy och Bonnie - tack för det Stig och Alice! Jag hoppas han kommer att ha fortsatt framgång även i år. Framgång eller ej, Putte är framförallt en otroligt mysig hund att leva tillsammans med, tillgiven som få och full med energi förgyller han vår vardag. Visst har han olater som alla andra, bland annat att han har väldigt svårt för att ligga still på trimbordet... Tydligen fler Malinda-hundar som har det, eller hur Anna L!?;) Han är också en hejare på att gräva tillsammans med farmor Ebba... Nåväl, de är högt älskade hundar alla tre trots sina egenheter. De älskar ju mig som jag är och min lista på egenheter kan nog göras betydligt längre än deras..;)

2009 ligger nu framför oss, ska bli spännande att se vad det har att erbjuda. Om allt går som planerat är det tänkt att Putte ska på sin första date nån gång i början av året. Mer om det längre fram!

Putte är redo för nya äventyr - 2009 here we come!

Nu tar jag kvällen, 'På spåret' börjar snart och det brukar jag gärna inte missa om jag är hemma.

Kram, Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi får börja med att önska Gott nytt år! Sen gratulerar vi till fina Puttes placering på tio i topp listan!! Och alla andra framgångar du och hundarna har haft under 2008!

/Tina och Robert
www.beardedstars.se