söndag 4 januari 2009

Panik i stugan...

...blev det igår kväll precis innan jag skulle åka till jobbet. Hörde ett märkligt ljud inne från klädkammaren i hallen där vi har varmvattenberedaren. Öppnade dörren och ser en fin stråle med vatten som kommer från infästningen till själva behållaren med vattnet. 'Oh no!!' Ner i källaren för att stänga av huvudkranen - men vilken ska jag välja, där finns ju två kranar?!? Smått stressad ringer jag till Pelle som är hos sin brorsa i Göteborg 'HJÄLP MIG!!' Hittar rätt kran och får stopp på läckaget, pust. Men nu står vi här utan vatten... Inte kul :( Hoppas vi får tag på någon imorgon som kan hjälpa oss men antar att det inte blir så lätt då det är en klämdag. Håll tummarna för oss! Inte roligt att vara utan vatten, jag är i stort behov av en dusch så jag får ta min packning och köra hem till mamma och pappa.

Vi stötte inte på några älgar i natt, däremot en stor vildsvinsgalt. Fy så 'lojja' de är! Kallt var det, -12 när jag körde hem i morse, brrr!
Pelle har äntligen kommit hem igen från sin Göteborgstripp. Tog med kameran på sena eftermiddags rundan.
En fin vintertavla (kanske något för pappa att måla!?)
Solen lämnar oss för denna gång.
Husse hjälper Percy med en isklump som bildats mellan trampdynorna, han hoppade på tre ben rätt var det var.
'Kom igen hundarna, vi springer så ni inte fryser om tassarna.' 'Ja va kul, vi jagar husse!!'

Fint med snö!

Har ju glömt att visa mina nya änglar som jag fick då jag träffade Anna och Eva dagen innan nyårsafton. Vi hade 'tjejträff' i metropolen Tingsryd! Alice skulle också varit med men hon fick förhinder. Vi gick i lite olika affärer och som vanligt hittar man lite fynd när man är i Tingsryd. Säga vad man vill om Börje's men ibland har de riktigt fina prylar till mycket bra priser! Efter shoppingrundan gick vi och käkade en pizza som hängde långt utanför tallriken. Har ni tänkt på varför de alltid gör pizzorna så himla stora. Eller är det kanske tallrikarna som är för små?! Något att fundera över ;)
Minstingen i gänget! Tack Eva & Svenne för denna lilla goding (den låg väl inpackad i en stor paket och jag undrade länge och väl om det verkligen var något överhuvudtaget i paketen.)

Är den inte ljuvlig så säg! Denna söta hästängel hade Anna fixat via nätet hos nån som handsyr sina prylar. 'My horse' är broderat på hästkroppen, så söt! Tack Anna, Eva och Alice med gubbar för tillökningen i min ängelfamilj.

Tack för en trevlig och rolig em/kväll tillsammans med er i Tingsryd. Hoppas vi kan ses snart igen och att Alice kan komma då.

Nu ska jag ner och lägga i lite mer ved i kökspannan, det är bitande kallt ute i kväll. Precis som det ska vara när det är vinter!

Kram, Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Vojne, Vojne, VATTENLÄCKAGE! Hoppas ni får tag på någon som kommer och fixar det snabbt. Det är just därför jag bor i lägenhet förstår jag. Bara att ringa jouren så dyker någon upp och fixar...

Tack för senast också! Det är alltid kul att träffas. Tom i Tingsryd!

Kram på er med eller utan vatten!
Anna