tisdag 30 september 2008

Höst!

Jag tillhör den skaran som gillar hösten - att få tända ljus om kvällarna, gå härliga promenader och höra hur det prasslar av torra löv under fötterna och andas hög härlig luft! Men höstförkylningen som jag åkt på nu hade jag mer än gärna sluppit... Jobbade i söndags natt och fick under nattens lopp mer och mer ont i halsen, kändes som taggtråd hade fastnat i strupen. Natten blev ganska seg tack vare det, gissa om det var skönt att åka hem och lägga sig! Sov precis hela dagen med undantag från toabesök och lite födointag. Hundarna var ganska less på mig som fick sköta sig bäst de kunde ute på tomten (tacka vet jag stor inhängnad trädgård när krafterna för promenader tryter!).
Idag har jag inte gjort många knop heller, näsan rinner som en dåligt tätat kran plus att jag har feber. Stackars mig ;) Slut på självömkan, här kommer lite kort som jag tagit sista dagarna, innan den hemska förkylningen då vill säga ;)
Söta bakdelar på väg genom Tubbarp's by!
Ebba, Percy, Putte och jag under en skogspromenad - lördagen bjöd på fint väder! Det är stor skam att detta vackra hus i Tubbarp är öde... Har stått tomt så länge vi har bott här och det är 14 år nu den 15 oktober! Vore väl nåt för Ernst att ta sig an ;)

Den här något rultiga damen heter Melinda och är en musblack fjording. Hon är ett riktigt charmtroll! Brukar rida henne ibland, inte lätt att få en sadel att ligga bra på denna 'tunnan' ;)

Söt sötare sötast!

Tänk vilka vackra färger hösten bjuder på!


Det var allt för denna gång - nu ska jag kurera mig så jag blir pigg snart igen.

Ha det så bra! / Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej! Fina höstbilder.
Nu får du se till att bli frisk så vi kan fortsätta vår träning.
Och mitt drömhus har fotat, synd att det bara stå och förfaller.
Hälsa alla "bakdelarna"!!!
Kram Anna J !!!

Anonym sa...

Du får krya på dig, inte roligt att vara sjuk.
Och det där huset skulle man inte tacka nej till.......
Och det var fyra söta rumpor som vandrade iväg ;)

// Kram på er.