tisdag 16 september 2008

Mopsvalpar

I förra veckan var jag hos Eva Forsmark på kennel Movitz och hälsade på. Första gången jag var hos Eva för drygt 13 år sen hade hon 12 beardisar! Idag bor där bara beardistiken Rumba tillsammans med 7 mopsar. Eva's svarta mopstik Rut har blivit mamma till två gula pojkar som var 3 ½ v gamla vid mitt besök. Fast storleksmässigt kunde man tro de var betydligt äldre - vilka klumpar!
Mor och söner mådde bra och Rut hade inget emot att visa upp sina valpisar. Jag är ingen större mopsfantast men valpar är ju alltid charmigt! Tog några kort på de små - här kommer dem:

'Blir det bra om jag sitter så här?!'

'Om jag lägger huvudet på sned blir jag oemotståndlig!'

När jag blir stor ska jag göra reklam för Michelin.'

'Åh jösses va mätt jag blev av mammas goa mjölk...'

Inte utan att de är lite söta när de är små och rultiga, eller vad säger du Liz!? Vet att Liz är lite småförtjust i mopsarna. Mig tilltalar de inte särkilt mycket - beardisar är rasen för mig (än så länge är väl lika bra att tillägga)!!

Har ägnat dagen åt att måla matrummet för andra gången, tror att det blir bra när det blir klart. Nu ska jag ut med hundarna en sväng innan det är dax att cykla bort till grannen och rida ut en sväng i skogen.

På återseende!

/ Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Mopsarna är ju jättesöta, behändigt format och lättskött päls. Men de har inte lika fina ögon som en beardis.
Många hälsningar från Bodil och luddmoppen Eddie

Anonym sa...

Även om det bär mig emot så måste även jag erkänna att mopsvalpar är söta.

Kram Anna

Anonym sa...

Jag börjar faktiskt gråta..... dom e' så j.vla söta så jag dör!! Måste bara ha en Mops, nu börjar operation övertalning....

Kram på dig/Liz