måndag 1 september 2008

Duktiga vackra Percy-barn!

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt i bloggen - det har varit ganska lungt så jag har inte haft så mycket att berätta.

Men i helgen hände det trevliga saker! Svassas First Illusion ('Spike') har tagit sitt andra cert och fick dessutom Cacib och blev BIR på Gotland för domare Ewa Nielsen. ETT STORT GRATTIS säger vi till Anna på Svassas kennel- vi håller tummarna för att det tredje certet trillar in snart!
Spike's syster 'M' (Svassas First Sucess) har verkligen visat framtassarna i sommar då hon blivt Viltspårschampion och tagit uppflyttningspinne nr 3 i Hoppklass och uppflyttningspinne nr 1 i Agilityklass. 'M' har också fått testa på det här med vallning i sommar och hon verkar gilla det också. Jättekul att Jens och 'M' funnit varandra! GRATTIS TILL ER!

Det börjar närma sig utställningsdags igen för min egen Percyson 'Putte' - kan lova er att jag har X antal timmar framför mig med borstning... Inte kul med unghundspäls :( Och speciellt inte som jag känner att mina handleder börjar värka - är det må hända åldern som börjar ta ut sitt rätt ;) !?

Hittade det här söta kortet på 'Putte' bland gömmorna. Första besöket hemma hos pappa i hans rambutik - den vackraste tavlan på stället ;) Kan inte fatta att 'Putte' inte längre är mattes lilla söta valp - 20 månader den 12 september...! Tiden rusar och vi med den - bara att hänga med!

Nu ska jag bort till grannen och rida en sväng - måste ju hålla mig i form!

Ha det så gott!


/ Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Percy barnens framgångar ,-)) Vi ses på Sofiero!

kram Liz

Anonym sa...

Hej!

Tack för grattulationen!!

M har nu börjat löpa så nu blir det vila ett tag för henne.

Nästa helg har vi Vallningsträff, Percy barnen Yrsa och Eddie ska få prova på att valla får!!

Krama vovarna!

Anna

Anonym sa...

Namnförslaget var riktigt bra, ska bara smaka det med tungan ett tag, det måste gå att ropa snabbt du vet ;)
Lycka till i sofiero, jag tror Putte kan passa den domaren.