tisdag 19 augusti 2008

Projekt & hundklippning

Idag har jag pysslat lite ute i garaget med ett gammalt skåp som har blivit stående till ingen nytta. Men nu har det alltså fått lite vit färg och insidan har jag tapetserat med samma tapet som vi har i vårt kök - fint blev det tycker jag!! Fast när jag tittar på bilden ser jag att jag, i min iver att få skåpet färdigt, glömt att måla taket... Det får jag fixa i morgon :) Nya beslag ska också på innan det är dax att bära in den tunga pjäsen i matrummet. Egentligen är det dörrar till skåpet som jag hade tänkt sätta in hönsnät i så att man ser in i skåpet men jag tror jag kör utan dörrar och se om jag trivs med det så. Äntligen får Pelle's alla fina kokböcker plats utan problem! Och massor av annat smått och gott!
Har ett lågt sideboard i samma typ som jag ska fixa till också. Kanske att dörrarna får sitta kvar på det istället?! Roligt med lite projekt när vädret inte är så fint längre.

Det blir nog tjusigt när taket får lite färg också ;)

Här är ljuskronan i luffarslöjd som jag köpte på en hantverksutställning i Brösarp - den gör sig inte så bra på bild men den är väldigt söt i verkligheten tycker jag!

I förmiddags var jag hos tandläkaren, aldrig kul att gå dit... Men till min stora glädje hade jag inga hål eller andra konstigheter som behövde fixas så den här gången räckte det med en undersökning - pust....! Så på eftermiddagen kom Anna och Poppe så att jag kunde fortsätta där jag slutade i lördags. Med klippningen av Poppe alltså, det glömde jag ju att säga. Han såg allt lite smårolig ut när de åkte härifrån i lördags kväll men en kort sida och den andra som var halvfärdig med lång päls kvar på sina ställen. Men när han åkte hem idag var han så söt så :)

Nu gör hundarna mig uppmärksam på att 'nu är det faktiskt dax för kvällsmat, matte' så jag slutar här och nu./ Ulrika

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra skåpet blev. Tror nog du ska få komma hem till mig och fixa lite...

Kram på dig!
Anna

Anonym sa...

Oj vad du fixar, syrran! Fint blir det! Jag längtar till vårt nästa hus, då ska jag också fixa med sånt där! Kram!

Anonym sa...

Usch vad du är duktig, jobbar och sliter och ändå orkar hålla på och dona hemma.
Du är alltid välkommen hit och ändra om lite hur du vill.

// Kram Pernilla.

Anonym sa...

Pust, så skönt. Jag trodde jag skulle få läsa mer om "Skithunden" Ebba här men det var ju inte uppdaterat...

Kramizar