lördag 9 augusti 2008

Lille Putte BIR!!

Det var väldigt nära att jag stannade hemma från dagens utställning i Ronneby. Har inte mått så bra i kroppen på sista tiden, illamående, yrslig och trött i största allmänhet. Har haft en intensiv period med många jobbnätter och lite si och så med sömnen så orken har inte räckt till för bad och borstning . Men halv 11 igår kväll fick Putte snällt gå in i duschen för visst, jag kunde ju inte stanna hemma när det är på hemmaplan. Och Anna skulle komma ner från Växjö och jag kunde åka hem och vila efter bedömningens slut vid lunchtid.
Men si det blev inget med det för idag smällde han till rejält min Don Juan! Blev jätteglad när han vann unghundsklassen då jag tycker att de andra hundarna som var anmälda är väldigt bra de också. Hörde när domaren (Per Svaarstad) dikterade kritiken för ringsekreteraren och den lät bara positiv! Men inte hade jag trott att det skulle räcka ända fram till bästa hane - men det gjorde det :) Oj så lycklig matte blev!! Så här lyder kritiken:

'Utm typ och storlek, mkt trevlig helhet, utm huvud, bra uttryck, mkt vacker överlinje, bra bröstparti ?( ringsekreteraren skrev som en kråka...), utm kropp, utm benstomme, välvinklad med kort has, utm rörelser, vacker päls, väl iordninggjord, välvisad'

Malinda's Don Juan BIR Beardmarked's Oh La La BIM


I tävlan om bäst i rasen mötte Putte Liz' tik Leia (Beardmarked's Oh La La) och jag hade tippat att domaren skulle välja henne - en färdig tik i sina bästa år framför Putte som är i värsta unghundsåldern med ostyrig päls. Men där hade jag fel (och kul var ju det;) ) för Putte blev idag BIR!!! Roligt att Putte liksom sin far Percy tog sitt första cert på hemmaplan i den vackra Brunnsparken. Härlig känsla att få springa in i gruppfinalen om det så bara är för att springa ett varv och visa upp honom för publiken (och gruppdomaren förstås, Benny Blid von Schedvin).

Hemma igen, trötta och goa efter dagen både Putte och jag. Hoppas få lite kort av Anna från dagen, den LYCKADE dagen, så jag återkommer med dem senare. Tack Anna och Anna ( nej jag stammar inte -Anna Johannesson kom också ner idag för att heja fram oss) för er support.
Tack för alla gratulationer idag, det värmer (inte för att man behövde frysa idag, vädret var på vår sida nästan hela dagen).

Putte luktar på blommorna i Brunnsparken

Nu ska jag nog gå och pussa lite på min cert- och BIRvinnande Putte, smack smack!

Kram, Ulrika 'Jag flyger jag svävar fram'


Som ni ser skickade Anna ett par kort redan på kvällen - tack snälla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ju redan grattat er TVÅ gånger idag,tänkte inte göra det en gång till då det finns risk att du blir för stöddig ;)
Men jag gör det i alla fall.
Stort grattis!!

// Pernilla och pojkarna.

Anonym sa...

GRATTIS till cert & BIR!!!

Anonym sa...

Ja, även jag som tillhör Puttes fanclub måste väl GRATTA här!

Stort GRATTIS och vad kul att det ÄNTLIGEN var ER TUR!!!

Kramizar Anna
www.woff.se