fredag 15 augusti 2008

Putte och jag i Brösarp!

Jag packade väskan lite snabbt igår kväll vid 18-tiden och stack ner till Alice i Brösarp. Jag vet hur jag är om jag skulle åkt ner idag på fm - kommer aldrig iväg i tid... Kollade vädret och peppar peppar kunde Tone lova lite stabilare väder under fredagen. Kom fram strax innan halv nio då vi tog hundarna på en kvällsrunda och Alice guidade mig i omgivningarna. Deras hus låg högt upp på en höjd med fin utsikt över Brösarps backar, fint! Ca 100 m från huset låg en liten äng där vi kunde släppa hundarna så de fick busa av sig - som vanligt ville Dino sätta brorsan på plats och när det är avklarat leker de så fint ihop precis som de alltid har gjort.
Kom upp i vettig tid idag, käkade frukost och gav oss sen iväg till stranden - denna underbara låååånga strand där vi helt ostört kunde släppa hundarna och bara njuta av det fina vädret!! Här kommer bilder från vår härliga dag.

Alice dukar på farstukvisten där vi satt och drack em-kaffe och svulla kakor, mums!!

Framme vid stranden blev det full fart på hundarna!!
Cornelia och Alice känner på vattnet som idag var iskallt... Hu vad ont det gjorde i fötterna...

... men Cornelia lät sig inte stoppas av kylan, hon badade och hade kul!

Tror minsann att det kalla vattnet gjorde Cornelia till ett monster som...

...satte fart efter min lille Putte. 'Behind you Putte, spring för livet - Cornelia kommer!!!

Putte tar igen sig efter att ha kommit undan med livet i behåll ;)

Dino strosar runt på stranden...

...där de båda badkrukorna mest höll till. Putte doppade bara tassarna och Dino valde att inte alls blöta ner sig. Att han var den av de tre som mest hade behövt bada efter att ha rullat sig i en koskit precis innan vi kom ner till stranden, ja det brydde han sig inte om!
Gammal fiskestuga med inte helt fel läge...!

Söta gula blommor som jag inte minns namnet på, får fråga Alice vid tillfälle.

Det här borde väl vara någon form av blåklocka i alla fall. Söt blomma!

Efter ett par timmar på stranden var hundarna trötta och goa så medan de låg hemma i det nya fina hundrummet 'gjorde' vi Brösarp. Åt en mycket god lunch på Brösarps Gästgifveri, mör och fin fläskkarré med råstekta potatis och pepparsås. Vi kunde sitta på uteserveringen och avnjuta den goda maten.
Efter lunch gick vi till en konstutställning med hantverk av lokala förmågor. Köpte en jättefin ljuskrona av luffarslöjd. När jag såg den hänga där i taken kände jag 'den-där-måste-jag-ha-kosta-vad-den-kosta-vill' (brukar ni också känna så??!). Och tur hade jag för särskilt dyr var den inte, för 280:- blev den MIN! Ska ta kort på den när jag har hängt upp den så ni får se 'pärlan' ;)
En titt i den fina blomsterbutiken, ett besök på fiket för att köpa nåt sött och gott till kaffet och en sväng inom charkuteributiken hann vi också med innan vi satte oss på farstukvisten och drack em-kaffe. Hundarna var givetvis med på farstun, lite trångt blev det men de ville också ha fika (i form av stora hundkex då).

Tack Alice för att jag fick komma och hälsa på er i ert nya hem - det kommer säkert att bli jättebra när allt blir färdigt. Putte tackar brorsan Dino och halvsyrran Cornelia för en rolig dag tillsammans - vi ses snart igen!

Det var allt för idag / Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar som ni hade en trevlig vistelse i Brösarp. Jag är en gnutta avundsjuk på den där stranden! Tänk att få ha en sådan i närheten där man bor. Är den dessutom foltom så är det ju ännu bättre.

Hoppas vi ses snart igen!
Kram Anna