torsdag 14 augusti 2008

Hästvakt!

Mina grannar har varit över till Gotland på Medeltidsveckan och under de 10 dagar de var iväg har jag varit hästvakt. Tänk, efter 14 år med ett tomt stall, ja så när som på x antal kubikmeter ved, sopsorteringsstation och hundarna som kan gå ut och in i ena boxen då de är i hundgården,har nu stallet invigts av hästarna 'Blace' och 'Jesper' :)! De kom snabbt in i rutinerna på det nya stället - så mysigt att mötas av välkomnande gnäggningar när man öppnar stalldörren på morgonen för att ge kraftfoder (kan det möjligen vara därför man var så välkommen??)

Pelle tyckte det var helt okej med hästar i stallet eftersom det bara rörde sig om 10 dagar medan jag gärna hade sett att de stannade längre. Rena terapin att mocka och sopa stallgången men det kanske jag inte skulle tycka om det rörde sig om ett året-runt-göromål??! Hur som helst, det var roligt att kunna hjälpa till så att grannarna fick sin välförtjänta semestertripp! De kom hem i söndags natt - trötta men nöjda :).
'Jesper' mumsar på sitt hö i den box som annars fungerar som sopstation här hemma... Trevligare med en häst måste jag säga!

Och 'Blace' gör detsamma i sin box!

Idag skulle jag ha tagit med mig hundarna och åkt ner till Alice och Putte's släktingar i Brösarp men då Tone's väderleksrapport inte var den bästa :( så får vi avvakta nån dag till. Ägnar istället dagen åt en välbehövlig städning... Så jag får väl återgå till den nu!

/ Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var det bästa med att morgonfodra hästarna, gnäggningarna och det sköna ljudet när dom mumsar hö.
Det var tider det :)

Kram Pernilla.