måndag 6 oktober 2008

Efter regn kommer sol!

Igår kunde man inte annat än stanna inomhus och kura - regn och halv storm precis hela dagen... Inte hade man kunnat tro att måndagen skulle bjuda på underbart höstväder igen!! Det passade utmärkt då vi hade bestämt att Anna och Poppe skulle komma och hälsa på oss. Morgontrött som jag är började vi med kaffe och frallor klockan 10 när de kom för att sedan ta hundarna på en skön promenad i det härliga vädret. Passade på att ta kameran med på vår tur genom Tubbarp's city ;) Tack Anna och Poppe för en mysig förmiddag.

Welcome to Tubbarp's city!
Undrar varför hundarna alltid ska flockas runt Anna...??!
'Jo, vi får alltid godis av henne!Mums!!'

Anna fick hålla koll på mina byrackor när jag skulle fota. Ebba och Percy står och betar gräs i diket, de blev väl sugna när vi gick förbi...

...de charmiga Highland Cattle boskapen!
Det är inte alltid kossorna är så nära staketet så att jag kan fota dem, har försökt många gånger innan men inte lyckats. Men idag hade jag tur!
Är det inte lilla tjuren Ferdinand under kork.. eller jag menar äppelträdet!?
Vi har en stor nyponbuske på vår tomt som jag egentligen vill bli av med men när hösten kommer och den blir full med nypon ...

... är den faktiskt ganska fin trots allt!

Äntligen är jag så pass pigg igen efter förkylningen att jag ska rida en liten runda i em. Känns som det var länge sedan nu. Och vad kan vara mer härligt än att ge sig ut i skogen på hästryggen en sån här underbar höstdag, inte mycket som slår det :)!

Kram på er!

/ Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du håller på och kryar på dig :)
Kossorna är hur söta som helst, men dom är inte att leka med dom där inte.
Kram Lidhultsgänget.

Anonym sa...

Hej på er i Tubbarp
Hoppas allt är bra så här på hösten
vilka fina bilder på korna särskilt på lille Ferdinand.
Min Lisen är allt speciell på många vis man vet aldrig vad hon har i görningen vad hon vill eller inte vill, men charmig.Fast det är ju alla beardisar .Jag gillar också hösten härlig luft sen är det precis som det mesta lugnar ner sig lite .En lång promenad med sin fyrbenta vänner och en kopp kaffe när men kommer in Härligt.

Ha det bra ses vi kanske i Växsjö
Ulla o flickorna från Närke

Anonym sa...

Hej på er alla Tubbarps bor!

Härliga foton i underbara färger, jag springer själv om kring i skogen dagligen med kameran i högsta hugg, hundarna börjar bli vana vid att jag stannar upp eller ligger på alla fyra för att riktigt kunna zooma in motiven ,-))) Beardis kossorna (som jag kallar dom ,-))) är så söööta. Jag glömmer ju alltid vad dom heter... Har tittat på ditt tiddigare inlägg med mopsarna 6 veckor, undrar om dom e' sålda annars åker jag nog upp till Eva o hälsar på ,-))

Ses i Växjö/Kram Liz&Lurvarna