lördag 11 oktober 2008

Tvåa på certet...

...blev det idag för Spike på utställningen i Sundsvall. Endast två CK:n delades ut i bland hanarna(championhanarna blev utan) och Spike som blev slagen av juniorhanen fick CACIB:et med sig hem (inte illa det ju men certet slår ju högre när man väntar på det tredje...)

Och hans syster Yrsa vann öppenklassen med CK och blev endast slagen av championtikar och en unghundstik som då knep certet för henne - alltså även Yrsa tvåa på certet denna dag.
Pappa Percy och jag skickar grattishälsningar till hans fina barn och önskar lycka till på kommande utställningar/tävlingar. En liten hälsning också till barnbarnet Viggo, han ser för söt ut Hanna!

Putte's syster Mira (Malinda's Dryope) med matte Erica var också med på utställningen idag - det var deras debut i officiella sammanhang. Mira blev tvåa i unghundsklassen där det var 5 anmälda, bra start! Lycka till i fortsättningen önskar vi.
Nu ska jag ut med hundarna - har sovit idag då jag har jobbat i natt.

Hej på er!/ Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du har haft en skön helg.
Du kan gärna få slänga iväg ett mail till mig så jag får din adress igen, den försvann med datorkraschen.

// Kram Lidhultsgänget

Anonym sa...

Tack så mycket! =)

Anonym sa...

Än en gång visar Percybarnen framtassarna!
Grattis till de stolta ägarna samt "farmor" och Pappa Percy.

Kramizar
"Percys Gudmor"