måndag 6 juli 2009

Träningstävling för Islandshästar

I eftermiddags körde Anne, Majken och jag upp till Tingsryd travbana för att titta på en träningstävling för islandshästar. Det var inte särskilt många anmälda men det var ändå kul att se. Otroligt vilka olika typer av hästar det finns och minst lika många stilar på ryttarna. Hade varit superskoj att rida på en ovalbana med Góffi, bara för att känna på känslan :) Kanske nån gång i framtiden om det blir en egen häst - who knows...!
Tyvärr klarade vi oss inte från regn (hade jag inte förväntat mig heller...) men vi hann se det som var intressant innan vi gav oss hem igen. Tack Anne för att jag fick åka med och att du körde mig hem. Majken får hälsa på Góffi och Crona en annan dag, ni är välkomna!
Här kommer ett gäng med bilder från dagen, har många fler men det fick bli ett urval.
Mynta-Li, kladdig och go efter att ha ätit en nektarin.
Mums, glass är gott tycker Majken :)
Hon följde med för att titta på hästarna och hon liksom jag blev
väldigt ridsugen när vi tittade på alla andra som red!
"Hej Ulrika!"
Lilla fröken fick snällt stanna hemma hos pappa och storebror.

Hunden nedan är en gatuhund från Irland (har jag för mig att det var?!) som räddades från ett liv i misär - han har fått det hur bra som helst i sitt nya hem här i Sverige!
Djupt koncentrerad på matte!


Dagens yngsta och minsta deltagare - visst är hon söt! Duktig var hon med.


Saskia's ridelever Malin och Marie-Louise var på plats.


Prisutdelning
Ärevarv - Malin kom trea, grattis!

Dessa ekipage tävlade i en lite svårare klass.
Jaha, ny vecka imorgon - tiden rusar. Hoppas att det lugnar ner sig något med åskoväder och regn. Visst, det är torrt och behövs regn men det behöver ju inte komma en månadsranson på en helg... Åh så typiskt svenskt att klaga på vädret ;)
Nu ska hundarna få springa ut i trädgården och skälla på alla 'spöken' och kissa en sista gång innan läggdags. Sov gott!
Kram, Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulirka!

Du är så duktig på att ta kort. De var åter trevligt att träffa dig igår.

MVH Humlan och gatuhunden Ludde

Anonym sa...

Åååååååååååååå Vilka fina bilder du tog.Jag var så glad och nöjd.Nästa gång ställer väl du oxå upp/Malin