torsdag 9 juli 2009

Pippi Långstrump...

...och jag har hästar i trädgården, riktigt gemytligt måste jag säga! Inte helt fel att sitta på sin glasveranda och läsa Aftonbladet för att då och då titta upp och se två islandshästar betandes i trädgården :) Kanske ska jag pynta körsbärsträdet med sockerdricka också ;)


Góffi gick riktigt bra på rundan igår så han var väl värd en belöning i form av bete i trädgården. Tölten går bättre och bättre men jag får jobba hela tiden så han inte blir passaktig. Red en runda med härliga trav- och galoppsträckor! Tjolahopp!!
Crona fick också följa med ut i trädgården, så klart! Hon är så duktig som kan stå själv i hagen när Góffi och jag är ute så hon måste också få lite belöning då och då.
"Jädra bromsar..."
Crona myser under körsbärsträdet!
Crona och Góffi har blivit riktiga kompisar.
Percy och Putte hade åsikter om hästar i trädgården, stod på verandan och skällde ut inkräktarna... Har försökt ha hundarna ute när jag står och borstar Góffi vid hundhuset men Putte är lite väl närgången så jag vågar inte chansa... Góffi har inget ont i sig men blir han överraskad eller rädd kan olyckan vara framme. Så hundarna får snällt vara inne eller i hundgården när hästarna är i trädgården - just in case. De sniffade och sprang som tokar när jag hade stängt in hästarna i hagen igen i hopp om att de skulle ha lämnat några goda högar efter sig på tomten :) Men tji fick de, hästarna hade minsann hållt på sig ;)
Putte gör sig bäst bakifrån... Jag begriper inte hur han kan bli så skitig och otäck i skägget jämt och ständigt..???!!! Badade honom för ett par dagar sen men det kan man inte tro när man ser honom.. GullePutteFjun!
Vi har massor av bär i år, mumsigt!
Röda och fina!
Liljorna blommar fint nu.
Vacker färg!
Nähä minsann, nu ska jag göra lite nytta men jag tycker det är kul att lägga ut foton på bloggen så det måste jag ta mig tid till också. Ska ut och slåss med trimmern nu om min stukade tumme tillåter det - återstår att se!
Kram på er!
/ Ulrika

1 kommentar:

Anna Lycksäter sa...

Hästar i trädgården är inget jag önskar men däremot BÄR skulle jag GÄRNA HA här hemma.
Komiskt nog så sitter jag och ska uppdatera min blogg med...
just det...
liljor i orange...

Nu måste vi ses snart!
Kram Anna