fredag 10 juli 2009

Ibland blir saknaden...

...efter min älskade Ebba extra jobbig, idag har det varit en sån dag... Att jag skulle sakna Ebba när hon lämnade oss det förstod jag men att det skulle bli jobbigt kunde jag inte tro. Men inte så konstigt att jag saknar henne, hon var hunden i mitt liv - kommer aldrig någon som henne igen. Jag är jätteglad i mina pojkar också, givetvis, men Ebba si det var matte's hund från första stund:) När jag blir nostalgisk och gråtig så tittar jag gärna på kort på Ebba och att skriva av sig lite av sorgen hjälper också något. Tack för alla fina år min lilla Ebba!! Du fattas matte...

Älskade Ebba! Foto: A Lycksäter

Här på uppfarten låg hon ofta och väntade på att det skulle komma en bil eller cyklist som hon kunde jaga och skälla ut ;)
Ebba med barnbarnet Rumba uppe på kennel Movitz. Vet att Eva saknar Ebba nästan lika mycket som jag...
Ebba's absoluta favoritplats i trädgården, vid brunnen! Kan nästan få för mig att jag ser henne där fortfarande ibland, önsketänkande kanske...!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nu fick jag oxå tårar i ögonen när jag titta på lilla Ebba. En verklig saknad när man är hos er i Tubbarp. Saknar dej Ebba!!!!!

Kramar Anna J.

Anna Lycksäter sa...

Ja du, saknaden efter en så härlig gammal tant är inte lätt att komma över men det blir i alla fall enklare med tiden. Tänker med jämna mellanrum själv på Gamla Bettan och det är ju massor av år sedan nu...
Kram