söndag 10 maj 2009

Ullared!

Jaha, nu är jag inte lika unik som jag var innan tisdagen kom... Varför då undrar ni kanske. Jo jag har nämligen varit på premiärtur till Gekås i Ullared! När jag sagt 'Jag har aldrig varit på Gekås i Ullared.' har folk trott att jag skojat med dem. 'Aldrig varit i Ullared, varför inte då??' Tja, har väl aldrig kännt nåt översvallande behov av det helt enkelt. Är ju inte direkt nån shopaholic precis. Men när jobbarkompisarna satte upp en lapp på jobbet med en intresseanmälan att följa med till Ullared så tänkte jag: Ja för sjutton, jag hänger på!

Så i tisdags morse förra veckan träffades vi kl 8 vid Hoby station för att sen köra vidare upp till shoppingens paradis;) I min bil liftade Cina, Lisa och Tezzan. Var rädd att de skulle få värsta allergichocken i min hundbil men jag hade tydligen städat den helt okej dagen innan för alla överlevde färden:)! I den andra bilen med destination Gekås åkte Gunilla, Annika, Marie och Sus (veteranerna med andra ord;) ) De gjorde samma tripp förra året.

Busschaffis!
'Vi har det bra, vi här bak i bilen osv...'
Filippa, eller jag menar Lisa och Cina bak i bilen.

Det regnade i stort sett hela vägen upp, perfekt shoppingväder med andra ord. Men det var mindre trevligt när vi skulle stanna och äta goda mackor som Marie hade fixat. Inget annat att göra än att köra bilarna tätt intill varandra så vi kunde fika och umgås utan att bli blöta! Tack Marie för att du fixat med lunchen:)

Gunilla körde 'veteranligan'!

Undan eller kull, här kommer nattpatrullen!

Efter 4-5 timmar inne på Gekås hade jag fått mitt shoppingbehov stillat. Jag hittade allt från hästtäcke, kläder, heminredning till hundleksaker. När 'min' bil tyckte att vi var mätta på shopping hade det andra gänget bara avverkat en eller max två avdelningar. Vilka shoppingentusiaster va ;)! Priserna var både billiga och mindre billiga, kan tänka mig att de som har barn hittar mycket kläder till vettiga priser. Och leksaker!
På kvällen hade vi lite myspys i våra stugor med dricka och tilltugg. Mannekänguppvisning av dagens inhandlade kläder gjorde att vi fick ett behov av att åka dit även på onsdagen (hade tänkt köra direkt hem) 'Åh, vilket fint linne! Var hängde det?? Sånt vill jag också ha!' Ja ni förstår, det var oundvikligt att inte gå en sväng på onsdagen med...;)

Marie och Sus tog en liten svängom i stugan!

Marie hade mannekänguppvisning, gulligt linne på henne men...
... när Gunilla provade det så var det lite mer tveksamt ;)
Annika provar barnens leksaker - kanske kommer hon ha mer skoj med dem än barnen!?
Tezzan och Lisa myser i bäddsoffan, trötta efter dagens shopping.

Tack alla nattsuddare för en rolig utflykt - det får vi göra om snart igen (ja kanske inte till Ullared då utan nåt annat trevligt resmål, spa eller varför inte turridning!)

Kram från busdriver Ullis :)

Inga kommentarer: