måndag 18 maj 2009

I helgen...

...har jagvarit på utställning i Hässleholm. Som vanligt hölls utställningen på Hässleholmsgården, en bra plats om det som i söndags var fint väder. Men jag minns när jag ställde Ebba som valp för 12 år sedan då änderna simmade runt i vattenpölarna:) Fast inte brydde jag mig om det när Ebba blev BIM-valp bland 22 anmälda valpar! Min lilla gumma... Miss her!

Putte gör mig ibland gråhårig med sitt dragande när han har mycket hundar omkring sig - han är stark med den rackarn'... Inte lätt när man kommer med sin packning med tunga väskor och bur samtidigt som man ska hålla styr på vildingen. Mina handleder tar stryk och humöret blir därefter :( Fick tips om att det finns nåt som heter SBK, tvivlar på att det hjälper i det här fallet dock men tack ändå Pernilla ;)Peppar peppar så sköter han sig bra i ringen! Och här hemma!

Jag tycker jag hade fått till honom bra i pälsen för en gång skull, har dragit mycket ull och badat honom i ett schampo som ger bra struktur på pälsen. Det är många fina hanar ute nu, konkurrensen är hård. Putte blev trea med CK i en klass på 9. Så här lyder dagens kritik diktad av domare Gunnel Holm, Finland:

"En hane av mkt bra typ Utm överlinje Bra skall- o nosparti Bra bett Bra benstomme Utm bakbensvinkling Bra pälskvalité Kunde röra sig ngt bättre framtill Utm sidorörelser"

Det var roligt att träffa lite annat hundfolk denna dag. Anna L kom ner från Växjö (tack för att du tog kort på min Putte och tack för den goda salladen, puss!), Marie och John var förstås på plats, idag i sällskap med Grodden och Curre. Liz blev strålande glad när hennes Wilmer blev andra bästa hane med cert - GRATTIS LIZ, välförtjänt till en mycket välgående kille! Hade sett fram mot att få se Keno i ringen men Pernilla kom haltandes själv med sin kamera istället. Blev rörd när jag träffade Reidar utan sin Ulla idag... Tänker på dig och din familj i er stora sorg.

On the move - Putte The One And Only

Tack Anna för bilderna!

När jag kom hem somnade jag gott på soffan en stund, var helt slut. Inte mycket man tål nu när man blivit tant ;) Klockan 18 kom Saskia och hennes mamma. Saskia och jag red ut en sväng tillsammans, första gången Crona och Góffi var på tur tillsammans. De skötte sig bra och jag hoppas vi kan rida ihop snart igen.

Nu blir det en powernap, ska jobba i natt så jag behöver lite sömn. På återseende gott folk!

Kram, Ullis

2 kommentarer:

Tina sa...

Trevligt att träffas i Söndags, fina bilder Anna har tagit på snyggingen Putte!!

Anonym sa...

Gratis så här i efterskott till din snyggings resultat .
Jag har alltid tyckt att han är stilig din Putte .

Ha det fortsatt gott från oss alla i Närke Ulla Lisen Maja o Ida