torsdag 7 maj 2009

Mamma pensionär!

I fredags den 1 maj firade vi min kära mamma som är nybliven pensionär! Hon jobbade sin sista dag i torsdags och nu väntar livet som glad pensionär. Pelle stod för matlagningen dagen till ära(ordningen återställd sen sist;) Både mamma och pappa uppskattar hans matlagning så det var ett önskemål från deras sida. Och det klart att Pelle ställde upp på det! Det var ingen värme ute denna kväll men på altanen var det varmt och gott tack vare att den numera är inglasad från alla håll. En utmärkt pensionärskuvös helt enkelt ;)!
Mamma och jag!
Pappa och mamma tar för sig av den goda maten som...

...den glada kocken Pelle tillagat.

Han bjöd på ungsbakad mandelpotatis med gröna bönor och Västerbottenost.

Och rosépepparsås, grillad fänkål, sparris, champinjoner, getoströra och till det ryggbiff och kotletter. Köttet blev perfekt - vilken tur jag har som har en så duktig kock!

Brorsan Jörgen med sambon Susanne var också med denna kväll.

'Det var gott det här Pelle!' säger den nyblivna pensionären.

Mamma blev glad för ljuslyktan som vi gav henne - den gjorde sig i hallen tillsammans med huskatten!

Min käre far gillar att göra grimaser av alla möjliga slag...

Här en annan variant ;)

Får väl bjuda på en jag med, vill ju inte vara sämre än farsan. Sådan far sådan dotter i detta fall. Haha, vilken superbabe;)

Nu önskar jag mamma en härlig tid som pensionär. Pappa är bara 'halvpensionär' än så länge, han jobbar fortfarande lite i sin rambutik men har inga fasta öppettider längre. Så nu kan de ta dagen som den kommer - CARPE DIEM!

Kram på er!

Ullis

1 kommentar:

Pernilla sa...

Oj vad lika du och din mamma är :)))
Hon ser inte ut att ha blivit pensionär inte, fast med en så gammal dotter som dig så ;) (det kan jag kosta på mig att säga, du är trots allt ett halvår äldre än mig) ;)
Mysigt ser ni ut och ha haft det, och Pelle får du hålla hårt i :)