torsdag 14 maj 2009

Idag...

...på förmiddan kom Anne och Majken på besök. Äntligen fick Majken träffa Góffi som hon bara sett på foto tidigare. Hon ville såklart rida men hon fick nöja sig med att sitta på Góffi's rygg i hagen - men jag tror hon var ganska nöjd med det (det ser så ut på bilden i alla fall!)
Majken drömmer sig bort på hästryggen.
Grannens höns - med rätt att sprätta:)!

Crona passade på att kela med Anne. Maken till kelgris får man leta efter!
Allt har funkat så bra med hästarna! De har kommit in i rutinerna här hemma och jag måste säga att det verkar som de stortrivs. Och det gör jag med! Putte och Percy tycker det är spännande med hästarna och håller gärna lite koll på dem där de går och betar i hagen.
På söndag är det dags för utställning i Hässleholm så igår ägnade jag x antal timmar åt pälsvård och bad. Putte ser fin ut så här dagen efter badet, undrar om det håller i sig till söndag med tanke på att han är en sån skräpmagnet... Annars inget nytt på hundfronten mer än att Putte's girlfriend har lagt på sig så förhoppningsvis blir det valpar i juni på kennel Honeytaste - hoppas hoppas!
Hundarna ligger och vilar efter att ha gått en härlig skogsrunda. Nu är det Góffi's tur att få en liten runda i skogen - mot stallet!
Kram, Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er i Tubbarp
Vad mysigt det ser ut med hästarna.
Vi önskar ert stort LYCKA TILL i helgen .
Klart att Don Juan Putte är fin men men det är som du säger man vet aldrig vad som kan hända på promenaderna. Hittar inte mina tjejer
nån lort själva så hittar lorten dom.
Ha det gott o en trevlig helg.
Ulla o prinsessorna